• Ullegulle78

Drömmarnas trädgård. Någon annan som har barn som är typ besatta av det programmet..?

Sonja är helt besatt av drömmarnas trädgård (teletubbies rip-off).
    Vad är det med dem där programmen som är så fängslande?
    Hon är helt hypnotiserad... Nästan lite läskigt.
    Kan någon förklara grejen för mig?
    I don't fatt...

..därför att Annusjka redan har köpt sin solrosolja,...
  • Svar på tråden Drömmarnas trädgård. Någon annan som har barn som är typ besatta av det programmet..?
  • eeisor

Ooooooh! Hittade texten till Makka Pakkas "sång"
    Finns lite skoj på www.bbc.co.uk/cbeebies/inthenightgarden/songs/

Makka Pakka,
    Akka Wakka,
    Mikka Makka moo!

Makka Pakka,
    Appa yakka,
    Ikka akka, ooo

Hum dum,
    Agga pang,
    Ing, ang, ooo

Makka Pakka,
    Akka wakka,
    Mikka Makka moo!

• Little Ms Chatterbox

Någon som kan ramsan som de drar när tambeliborerna borstat tänderna?

Dottern blir ett uns lite medgörligare om man nämner Tambelliborerna när man borstar tänderna så om jag kan ramsar riktigt ordentligt kanske hon går med på att borsta tänderna lite mer.

Jag skulle vilja se att någon av dem tog sin medicin snällt och ordentligt så man kunde säga att det är Iggel Piggel som kommer med medicinen, gapa nu stort

Nu är det en ny Omega-3 tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-95/m39439172.html
  • Sluring

Min dotter tittar på det mesta men favoriten är helt klart Pippi tv-serien, den kan hon se om och om igen. Tycker det är bättre med "riktig tv" än tecknat. Annars ser hon gärna på hotell kantarell, rorri, höjdarna, princessan, och fåret shaun. Blir drömmarnas trädgård varje morgon för det visas vid den tiden som hon vaknar. Hon gillar det och kan vad alla heter och säger godnatt till dem när de ska sova. Själv tycker jag det är sådär men hon ser och uppfattar nog saker annorlunda än jag och roas av det på ett annat sätt. Makka pakka är iaf skönaste karaktären.

• Oilily

Min lilla dotter på bara 13 månader älskar In the night garden... framförallt Upsy daisy och igglepiggle. När han gör sin sång så dansar hon. Känner mig ibland som en dålig mamma som låter henne titta på tv, men hon blir så glad och skrattar, klappar och dansar. Ofta gör vi det tillsammans på golvet så det känns lite bättre för mig =) Hon är inne ien fas där hon älskar djur, vrålar när hon ser ett. Så höjdarna, Fåret Shaun konkurrerar nu med In the night garden. Ibland går det ett program som är animerade insekter, heter något som mini... Då hon ser det så sällan överträffar det nog alla de andra programmen. Hon sitter som fastklistrad genom hela programmet, men det är inte så långt.

• Finesse

Oilily skrev 2009-02-20 11:18:46 följande:

Min lilla dotter på bara 13 månader älskar In the night garden... framförallt Upsy daisy och igglepiggle. När han gör sin sång så dansar hon. Känner mig ibland som en dålig mamma som låter henne titta på tv, men hon blir så glad och skrattar, klappar och dansar. Ofta gör vi det tillsammans på golvet så det känns lite bättre för mig =) Hon är inne ien fas där hon älskar djur, vrålar när hon ser ett. Så höjdarna, Fåret Shaun konkurrerar nu med In the night garden. Ibland går det ett program som är animerade insekter, heter något som mini... Då hon ser det så sällan överträffar det nog alla de andra programmen. Hon sitter som fastklistrad genom hela programmet, men det är inte så långt.
    min dotter är oxå 13 månader.. och hon kan sätta igång tvn själv.. och ibland får hon tag på tv dosan och gör det och när jag inte tycker att hon ska få se på tv tar jag av henne den och stänger av tvn.. men då blir det oftast gallskrik och tårar.. kan en 13månaders redan vara beroende av tv?

kan tillägga att säger man "vill du se på i drömmarnas trädgård" så springer hon direkt till vardagsrummet och skriker av lycka..
  • Nemini

Min dotter på 14 månader är också helt besatt av Drömmarnas Trädgård, Makka Pakka och Haohooerna är favoriter!
    Ingen som vet om man kan köpa figurerna som nallar?

• Finesse
    Nemini skrev 2009-03-04 11:45:40 följande:
    Min dotter på 14 månader är också helt besatt av Drömmarnas Trädgård, Makka Pakka och Haohooerna är favoriter! Ingen som vet om man kan köpa figurerna som nallar?
    Nej inte i Sverige.. kolla tradera och ebay
  • Cicci1984

Vår Cassandra är oxå helt galen i det! Hon såg precis på det.. :o)
    Hon har varit galen i det sen hon var kanske 1½ år eller nåt.. Hon kan alla figurers namn osv.. Så det är ju ett måste att se på det.. Plus att det är den mysigaste stunden på kvällen här hemma, när vi sitter i soffan o myser o ser på det...

• Quiet thoughts

Lova 5 år gillar det också.

Hon brukar spela spelet på svt hemsida och makapaka kastar "bajs" på skärmen och låter prrrrrrrrrrrutt hahaha.
    Vad det bruna är vet jag inte.
    Nån som vet?

Svar på tråden Drömmarnas trädgård. Någon annan som har barn som är typ besatta av det programmet..?