Städning på förskola
Ni som jobbar på förskola, hur fungerar det med städningen? Hur ofta städas förskolan och i synnerhet toaletterna?
Ni som jobbar på förskola, hur fungerar det med städningen? Hur ofta städas förskolan och i synnerhet toaletterna?
OK, tack. Det var det jag hoppades.
Jag upptäckte i morse att toaletterna var i bedrövligt skick med intorkat gammalt kiss i otömda pottor bland annat. Jag ska prata om detta med föreståndaren och då ville jag först veta vad som är brukligt.
Varje dag känns ju absolut nödvändigt för en förskola men det är bäst att fråga er experter. Tack för hjälpen!
OK, jag förstår. Men det var lite mer än så, pottorna var liksom droppen.
Rengörs dessa pottor någonsin ordentligt?
Oj, tack alla som orkat svara och speciellt tack till er som jobbat på städfirmor! Jag förstår att det här är en kostnadsfråga och man ser ju dessa problem på sjukhus också. Det måste vara frustrerande att behöva jobba på ett sådant sätt.
Så ser det ut: Skitigt på sjukhus och förskolor (och skolor, m.m.) men inte ett dammkorn på de femstjärniga hotellen. Pengarna styr. Ibland vill man bara spy.
Pemmel: Visst är det så. Då väljer man ju lätt att jobba på hotellet. Usch, jag känner mig lätt uppgiven när jag inser vidden av det hela.
En gång i veckan, fy vad äckligt.
I mina trådar får man gärna flyta bort från ämnet, det här tycks angå många!