Inlägg från: sahara |Visa alla inlägg
  • sahara

Städning på förskola

Jag jobbar i äldreomsorgen.Där städas toaletterna i gång i veckan.Det kan vara så vidrigt smutsigt ibland.För en del gamlingar grisar ner toaletten på nolltid och vi personal har så mycket att göra så vi hinner inte alltid göra rent.
    Så städning av toaletter varje dag låter som himmelriket !!!

• sahara

Kommunen har sedan i höstas dragit ner ordentligt på personal så vi hinner knappt med allt som ska göras.Och då kommer städningen sist.Så därför är det rätt grisigt.
    Vi har redan gjort en hel del anmälningar eftersom det börjar likna vanvård.De gamla kommer upp 11-11.30, får inte komma på toa när dom behöver, mm.Så ska man välja mellan att hjälpa en boende med något eller att skura en toalett så är valet inte så svårt.
    Men nu inväntar vi vad alla anmälningar ska leda till.
    Förlåt TS att det blev lite OT.

• sahara

Tyvärr så är det ju så att när det ska sparas så sparar man ju gärna in på städning.
    Jag har innan jag började i äldreomsorgen, jobbat många år på flera stora sjukhus.Där var städningen ibland under all kritik.På ett sjukhus jag jobbade så sparkade man landstingets lokalvårdare (som skötte städningen perfekt) och anlitade ett privat städbolag.Det blev förmodligen billigare men städningen blev mycket sämre.En lokalvårdare skulle plötsligt städa dubbelt så stora ytor mot tidigare.
    Det var inte så himla roligt att göra stora omläggningar på patienter med stora djupa sår inne på patientrummen där dammtussar stora som katter flög omkring på golvet.Usch.

Svar på tråden Städning på förskola