MammaTillNeoh skrev 2009-04-05 21:54:59 följande:
Jo, det är klart att det blir så när han nu ska börja sova där och så.. Men jag skulle ändå vilja att de pratade med mig först om det vore något större, jag skulle inte känna att det var okej att hon kom och styrde och ställde över mitt barn hur som helst. Det är isf pappan som ska göra, men självklart ska hon kunna säga till honom om det är något att inte får göra eller andra saker som har med henne att göra... Ja, med tiden vänjer man sig väl antar jag. Men jag tror att nu i början såhär så vill jag helst att pappan träffar sonen själv utan henne. Det blir lite lättare för sonen när hon inte är med att vänja sig vid pappan om han nu ska börja ha honom så småningom. Ska ta upp det med honom nästa gång tänkte jag,, ville inte göra det sist då båda var med. Känns lite dumt att ta upp det när hon är här, vill ju inte verka elak eller något. Men jag tror och hoppas hon kommer förstå.
ett litet tips för att samarbetet sak fungera i mellan samtliga partner
lägg upp det väldigt snyggt
man ska inte räkna bort någon om du förstår vad jag menar?
säg precis vad du tycker och hur du tänker med det du vill men säg det på rätt sätt och till bonusmamman direkt
annars kan det bli väldigt fel säskillt om det redan bor ihop har inte läst vad du skrivit
bor de ihop som en familj så kan man inte peta bort någon samtidigt förstår jag hur du tänker och menar
och om man säger det på rätt sätt och förklarar så förstår de nog också
men en liten fråga
om de redan bor ihop då är det ju så som deras familj ser ut varför ska barnet bara träffa pappan själv för?
jag tror nog inte att de sitter ihop en hel helg eller en hel vecka pappan och pappans nya så det kommer nog automatiskt annars
då behöver du inte vara den som ska tala om för dem hur de ska göra och inte
ett annat råd är att någon annan ger det förslaget till dem någon hos familjerätten eller nåt
då är det ju deras ide och inte din