• Trolli

Så jävla äckligt!!

Fyyyyyy fan! Jag och mannen var på ICA i tisdagskväll och köpte ett kilo köttfärs.. Tänkte göra köttbullar igår..
    När sambon packade upp köttfärsen så utbrister han -"Fy fan vad köttfärs luktar illa" Va fan tänkte jag.. Då är det ju nåt fel på den isf! För köttfärs brukar inte lukta illa så ju..
    Jag stoppar ner näsan i färsen och mycket riktigt DEN STANK!!
    (vi är båda mycket noga med att kolla så att förpackningarna är hela så det var den)
    Riktigt illa! + att den var helt grå och missfärgad i botten och inuti färsen..
    Jag tog på mig skorna och spatserade ner till ICA igen (med köttfärsen och kvittot) och sa att köttfärsen var köpt dagen innan och så bad jag henne lukta på den!
    Hon tyckte så klart att det var förargligt och hon tog tillbaka färsen och gav mig pengarna tillbaka.
    Lukten (STANKEN) sitter fortfarande kvar i näsan.. Mår illa bara jag tänker på de.. Usch..

Nästan samma sak hände svärmor för typ 2 veckor sen.. Hon hade köpt färs på Coop.
    När hon kom hem och började steka den så luktade de blöt hund och det hade bara blivit vätska och fett i stekpannan trots att det uppgavs att det var 15% fett och Sverige var ursprungsland!
    RÄLIGT!!

När hon kom tillbaka till Coop så fanns där inte en enda förpackning kvar i kyldisken.
    De hade tagit bort alla och de ville inte ta emot svärmors färs (undrar vad det var för fel på den)
    Men hon fick pengarna tillbaka.
    Köttet som hon köpte var sånt som butiken får färdigpackat..

Har du råkat ut för nåt liknande nån gång?

(Var bara tvungen att gnälla lite hehe..)

• Svar på tråden Så jävla äckligt!!
  • Aiwendil

Jadå.. massor av gånger faktiskt.
    Både med köttfärs, fläskfilé och grytbitar.
    Men jag har alltid fått pengarna tillbaks eller nytt kött så jag har inte känt mig speciellt irriterad över detta!

Det kan ju såklart komma in en liiiiten bakterie och sen är det kört.

• gums84

klart man får gnälla:P detd är är ju inte kul alls.

jag och min sambo köpte nå entrecote på coop, och det är ju inte ofta man köper det. så åkte vi hem och tänkte mysa till det med den underbara köttbiten sådär på en vardag, tji fick vi.

sambon öppna den och sköljde av och skulle till att börja skära, och då kom det. VÄRLDENS mest illaluktande stank!!! det lukta ruttet och härsket och båda var på väg att spy, ja så illa var det. vi åkte ju självklart tillbaka till coop ordentligt upprörda och dom sa inget alls, men pengar fick vi dubbelt upp också:P

efter att ha sett program på tv om kött så vet man ju vilket fusk det är, och man har ju blivit mer noga med vad man köper. men bara vetskapen om att man faktiskt inte vet om biten legat på golvet lr packats om flera ggr gör mig illamående. man måste ju kunna lita på butiken och hnateringen utav varorna och det är så synd att man inte längre kan det.

• nano

Faktiskt aldrig, och ändå har vi köpt en massa färs på xtrapris och liknande. (Vi äter vääääldigt mycket köttfärs )

Däremot köpte jag potatis en gång då hälften var dåliga men man såg det inte om man inte delade på dem. Var som gråa stora hål i dom som såg jätteäckligt ut.

• mama86

tycker det är ofta man går förbi färdig packad pålägg eller liknande som är annat märke än butikens som är hellt grått i jämförelse med dom andra förpackningarna. man undrar ju då om butiken lägger tillbaka förpackningar som ramlat ut kylen.
    själv kollar jag alltid datum på allt pålägg osv för det har hänt att sambon missat och köpt pålägg som går ut dagen efter.

• Trolli
    Svar på #2
    gums84 skrev 2009-02-12 07:47:15 följande:
    klart man får gnälla:P detd är är ju inte kul alls.jag och min sambo köpte nå entrecote på coop, och det är ju inte ofta man köper det. så åkte vi hem och tänkte mysa till det med den underbara köttbiten sådär på en vardag, tji fick vi. sambon öppna den och sköljde av och skulle till att börja skära, och då kom det. VÄRLDENS mest illaluktande stank!!! det lukta ruttet och härsket och båda var på väg att spy, ja så illa var det. vi åkte ju självklart tillbaka till coop ordentligt upprörda och dom sa inget alls, men pengar fick vi dubbelt upp också:P efter att ha sett program på tv om kött så vet man ju vilket fusk det är, och man har ju blivit mer noga med vad man köper. men bara vetskapen om att man faktiskt inte vet om biten legat på golvet lr packats om flera ggr gör mig illamående. man måste ju kunna lita på butiken och hnateringen utav varorna och det är så synd att man inte längre kan det.
    Örk.. Fy fanken..
    Det är så jäkla äckligt..
  • Trolli
    Svar på #4
    mama86 skrev 2009-02-12 07:58:02 följande:
    tycker det är ofta man går förbi färdig packad pålägg eller liknande som är annat märke än butikens som är hellt grått i jämförelse med dom andra förpackningarna. man undrar ju då om butiken lägger tillbaka förpackningar som ramlat ut kylen.själv kollar jag alltid datum på allt pålägg osv för det har hänt att sambon missat och köpt pålägg som går ut dagen efter.
    Usch.. Det har jag aldrig tänkt på faktiskt..
    Vi är också hypernoga med alla bäst före datum osv!
  • längtar efter familj

Jag har köpt en storpack blandfärs en gång på jobbet (kommunanställd). När jag vände upp förpackningen i pannan ser man hur det ligger en liten förpackning färs i botten som de sedan täckt över med ny färs. Det luktade också något fruktansvärt och jag tog genast och lade tillbaka färsen i förpackningen. Ringde till berörd affär och de sa, ja kom du och visa den. Men då vi inte har någon bil på min arbetsplats och affären är ca ½ mil ifrån kunde vi ju inte åka dit med den. Så jag krävde att de skulle komma annars skulle jag ringa tidningen (jobbar extra där emellanåt). Det tog inte lång tid innan en anställd från affären i fråga infann sig på jobbet med nymald färs, pengar och ett förlåt...

• Sqti

Vilken tur vi har haft då som aldrig har råkat ut för nåt sånt. Då köper vi kött på olika affärer och till olika priser. Men det ni råkade ut för låter ju grymt äckligt.

• jenn06

Aldrig råckat ut för det, tur är för annars så skulle jag nog sluta äta köttfärs...

• Chrizzie

Borde inte butikerna vara lite försiktiga med tanke på köttfärsskandalen??

Svar på tråden Så jävla äckligt!!