• uniMog

Tråden för oss äggdonatorer 8

Rent krasst handlar det bara om att de inte har tid. Det är mer brist på personal+pengar än donatorer. Trots att det är sån brist på donatorer.

Ingenting som utvecklas följer sin ursprungliga plan.
  • uniMog

Jag kan ärligt säga att jag inte tycker de 3000 skattefritt JAG fick var lite betalt. Jag tycker inte 20-30 000 är en rimlig ersättning alls. Visst fan skulle jag ta emot det men.. nej.. Ett par tusen mer än idag kan jag tycka är rimligt men över 10 000 så skulle jag börja tycka att det kändes obekvämt.

• uniMog
    PixieApa skrev 2009-02-26 14:46:53 följande:
    För övrigt tycker jag att staten ska betala äggdonatorer i första hand men om familjen i fråga har det bra ställt så kan de alla gånger betala. Det är en stor sak att KRÄVA av en okänd människa och något man ska vara tacksam över om man får.
    men det är ingen som kräver det av dig.
  • uniMog
    PixieApa skrev 2009-02-26 16:47:22 följande:
    Jag fattar inte varför ni tycker att det är ett problem att jag tycker att äggdonatorer ska få betalt. Får inte ni betalt när ni jobbar?
    Bortsett från det som tidigare sagts om ekonomiska skillnader och prissättning av ett liv:
    Därför att jag anser att det aldrig får bli något man gör för pengarna. Att donera ägg är inget du ska göra för att dra in stålar. Så enkelt är det. Det kan vara enormt påfrestande mentalt om du inte är rätt inställd på vad det är du gör, varför och konsekvenserna av det. Jag fasar för att det blir som i USA där kvinnor sliter ut sina kroppar med äggdonation efter äggdonation därför att det är enkla pengar. 

För många av oss är besvären väldigt lindriga. Det är lite bökigt att passa in provtagningar med arbetstider men de fysiska besvären var måttliga. 
  • uniMog
    PixieApa skrev 2009-02-26 21:26:46 följande:
    Pejgan skrev 2009-02-26 20:26:38 följande: Hur kan besvären vara lindriga när du några meningar tidigare skriver att amerikanska kvinnor sliter ut sin kroppar med äggdonationer?
    Om du läser det jag skrev igen så skrev jag att många av oss inte får mer än lindriga besvär. Men precis som med allt annat är det så klart menat att man ska göra det med måtta. Kvinnor som månad efter månad överstimulerar sina äggstockar får naturligtvis till slut problem. Men de gör det ändå eftersom det ger fett med pengar. Och visst, det kan vara skrämselpropaganda. Jag har ju bara läst rapporterna inte sett det med egna ögon.
  • uniMog
    mimmipigg skrev 2009-02-27 18:53:07 följande:
    Oj - jag har varit iväg till fjällen för lite skidsemester - här rasar debatten ser jag!Jag har sprayat en vecka nu - märker inte av det alls tror jag.Skönt att den här tråden finns iaf för ibland undrar jag vad jag gett mig in på (och varför).Vacklar ni aldrig i er "tro"?
    faktum är.. nej. det gjorde jag inte.
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 8