• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer 8

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html

Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983. Html

Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m33071944. Html

Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m35401681. Html

Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m38476323.html

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 8
  • henke80

Hej hej

Angående det singeladopt gjorde för oss var oerhört fint, vi var det paret hon hjälpte med korsdonation, och vi är nu i vecka 14 så det känns oerhört kul och spännande!

• Linda Al

Hej!
    Fick en tid till förra fredagen att göra blodprovet och allt det där. Tyvärr vaknade jag upp med magsjuka och det fanns ingen möjlighet att åka iväg (kändes helt värdelöst att "slösa bort" en värdefull tid så ). Men jag sa att jag gärna ville ha en ny tid, för jag vill ju donera, och hon i telefonen sa att de har mitt nummer, så de skulle ringa för att boka ny tid.
    Men nu har en hel vecka gått, och de har ännu inte ringt. Borde de inte visa lite större intresse? Ska jag behöva ligga på för att få en tid (fick höra av mig 2 ggr innan jag fick första tiden). Jag tycker faktiskt att det är bra märkligt, iom att det ju ska vara sån brist och eftersom kön är så lång! Borde de inte vilja skynda på tiderna för de som ska/vill donera? Att tillägga är att det hittills redan tagit 2 månader sen jag anmälde intresse!
    Nej, jag tycker det är rätt konstigt och onödigt att öka kötiden!
    Eller tänker jag i helt fel banor?

Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • Singeladopt
    Linda Al skrev 2009-02-13 19:15:43 följande:
    Hej!Fick en tid till förra fredagen att göra blodprovet och allt det där. Tyvärr vaknade jag upp med magsjuka och det fanns ingen möjlighet att åka iväg (kändes helt värdelöst att "slösa bort" en värdefull tid så ). Men jag sa att jag gärna ville ha en ny tid, för jag vill ju donera, och hon i telefonen sa att de har mitt nummer, så de skulle ringa för att boka ny tid.Men nu har en hel vecka gått, och de har ännu inte ringt. Borde de inte visa lite större intresse? Ska jag behöva ligga på för att få en tid (fick höra av mig 2 ggr innan jag fick första tiden). Jag tycker faktiskt att det är bra märkligt, iom att det ju ska vara sån brist och eftersom kön är så lång! Borde de inte vilja skynda på tiderna för de som ska/vill donera? Att tillägga är att det hittills redan tagit 2 månader sen jag anmälde intresse! Nej, jag tycker det är rätt konstigt och onödigt att öka kötiden! Eller tänker jag i helt fel banor?
    Jag håller med dig. Jag tycker också att jag fick jaga, förvånansvärt mycket. Och till och med dem jag korsdonerade åt (Henke80) fick tjata på dem, för att något skulle hända. Lite knepigt faktiskt, när de nu har så dåligt med donatorer.
    Har man inget vettigt att säga, är det bättre att vara tyst.
  • Mjölk
    Singeladopt skrev 2009-02-14 15:12:53 följande:
    Jag håller med dig. Jag tycker också att jag fick jaga, förvånansvärt mycket. Och till och med dem jag korsdonerade åt (Henke80) fick tjata på dem, för att något skulle hända. Lite knepigt faktiskt, när de nu har så dåligt med donatorer.
    Håller med jag med!
  • anemonasussegotta

Man kanske kan försöka se det som att dom som sköter donationerna - dom har ju det som sitt jobb. Vi som donerar vill ju att det ska gå fort - och det vill ju dom som ska ta emot också.. men personalen mellan där - dom arbetar ju med det. Vet inte vad jag menar med det egentligen...,
    men att för dom är det kanske inte sådan "big deal", alltså, visst - dom är ju tacksamma för det vi gör, men lägger ju inte ner all sin tid på att få det att gå undan för oss då det ju finns andra behandlingar där också som ska "gå undan" dom med...

Guud så rörigt, men jag skrev ner lite som jag tänkte och då blev det så! Hoppas ni fattar hur jag menar . För oss är det en stor grej som vi dessutom gör för den goda sakens skull och då känns det ju lite konstigt när vi vet att det väntas på från båda håll liksom.. men för dom som jobbar med donatorer är det ju faktiskt bara ännu en dag på jobbet..

Keep on donating bara!! Ligg på lite - det gör jag. Inte för min skull, utan för dom som står i kö...

• uniMog

Rent krasst handlar det bara om att de inte har tid. Det är mer brist på personal+pengar än donatorer. Trots att det är sån brist på donatorer.

Ingenting som utvecklas följer sin ursprungliga plan.
  • anemonasussegotta

Ja det kan jag faktiskt tänka mig! Lite så jag tänkte också. Det är ju mycket som ska hinnas med och dom kan ju inte vara hur många som helst som jobbar med det.
    Säger dom jag sa innan.
    Keep on donating!!! Hoppas själv kunna räcka till två par den här gången!!! Börjar spraya den 26. Vore kul om någon mer som snart ska starta kan skriva lite... man kan ju bli lite konstig o då är det skönt att veta att man inte är själv med humörsvägningar och svettningar och allt de där... (som inte alla SKA få, men som givetvis jag får!!)

• ullronj

Vill bara smita in här och ge er ett uppmuntrade ord alla ni snälla människor som ger oss som inte har egna ägg en chans att bli föräldrar. Ni är guld värda!!!

• Mjölk
    anemonasussegotta skrev 2009-02-14 20:47:41 följande:
    Man kanske kan försöka se det som att dom som sköter donationerna - dom har ju det som sitt jobb. Vi som donerar vill ju att det ska gå fort - och det vill ju dom som ska ta emot också.. men personalen mellan där - dom arbetar ju med det. Vet inte vad jag menar med det egentligen..., men att för dom är det kanske inte sådan "big deal", alltså, visst - dom är ju tacksamma för det vi gör, men lägger ju inte ner all sin tid på att få det att gå undan för oss då det ju finns andra behandlingar där också som ska "gå undan" dom med...Guud så rörigt, men jag skrev ner lite som jag tänkte och då blev det så! Hoppas ni fattar hur jag menar . För oss är det en stor grej som vi dessutom gör för den goda sakens skull och då känns det ju lite konstigt när vi vet att det väntas på från båda håll liksom.. men för dom som jobbar med donatorer är det ju faktiskt bara ännu en dag på jobbet..Keep on donating bara!! Ligg på lite - det gör jag. Inte för min skull, utan för dom som står i kö...

Nädå, inte rörigt, det ligger nåt i det definitivt. Synd att de har brist på personal bara, det hade definitivt gått smidigare då.

ullronj skrev 2009-02-17 14:03:00 följande:
    Vill bara smita in här och ge er ett uppmuntrade ord alla ni snälla människor som ger oss som inte har egna ägg en chans att bli föräldrar. Ni är guld värda!!!
    Tack tack!
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 8