• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer 8

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html

Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983. Html

Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m33071944. Html

Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m35401681. Html

Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m38476323.html

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 8
  • HannaS86

Ja det skulle ju kunna vara så att lokalbedövningen inte funkar som den ska!! Jag har inte tänkt på det innan utan bara tänkt att det nog inte är morfinet som är tillräckligt starkt eller nåt, hade helt glömt att de lokalbedövar. Då får jag fråga om det finns nåt starkare/annat preparat de kan ta. Vad smart du är :D Det skulle nog kunna hjälpa. (känns som jag precis fick en uppenbarelse eller nåt)

Men jag är så arg på min arbetsgivare. Jag jobbar halvtid o när jag önskade semester önskade jag 4 veckor nu i sommar + vecka 18 för att det är då plocket ska vara+ dra visdomstand. Och jag får nej! De är så jävla snåla. Jag har ju ändå planerat så att jag tar all smärta på en gång istället för att varaborta vid 2 tillfällen. Jag berättade för min chef vad jag skulle göra och att jag måste vara borta oavsett om jag får semester eller ej. Hon skulle kolla med chefchefen men de har sån snorkig attityd. Vi är verkligen deras slavar som de bara bossar runt hela tiden.

• anemonasussegotta

Men du - samma här!! Totti oförståelse för situationen!! Jag sade ändå till min arbetsgivare att jag kommer vara borta då och då och var rak och ärlig och sade varför! Fick först höra en djuup suck i telefonen. Visst - jag får ersättning i form av schablonbidrag, men det täcker knappast alla mina utlägg och uteblivna inkomster..

Jag gick därför vidare (ska han vara så så kan jag lika gärna spä på lite till), och sade att jag tyckte det vore en fin gest från företaget om dom kunde ge mig sjuklön eller någon annan ersättning för dessa två dagar, just för att visa på företagets goda vilja då det ju gäller donation, jag är ju inte ledig för semester i thailand eller så. Fick kalla handen då med, men svarade att mina förväntningar på företaget i fråga om att hjälpa någon för den goda viljans skull redan innan frågan var låga, men det var ju trist att förväntningarna bekräftades på det här viset. Men då vet jag vart dom står i fråga om att hjälpa andra behövande. Jag hoppas dom själva aldrig kommer vara i behov av någon donator av något slag.

Näru - man måste nog ha haft en chef som drabbats av ofrivillig barnlöshet för att få något gehör!

• anemonasussegotta

och förresten - din chef ska vara jävligt glad för att du berättar och planerar detta!!! Du ger ju henne en chans att lösa bemanningen i tid!! Om det ska vara så besvärligt så vänta nästa gång med att berätta tills in i det sista, jag menar, det verkar ju inte spela någon roll om du är ute i god tid!!
    :-/

• mimmipigg

Ja ibland är det skönt att vara egen företagare. Min arbetsgivare har full förståelse

• anemonasussegotta

ha ha Way to go mimmipigg!!!
    Funtar oxå på att dra igång eget...

• HannaS86

anemona: Haha ja så skulle jag nog också försöka göra :D Bre på om att företaget borde ge mig lite extra betalt för min goda gärning. Eller kanske be om att bli sponsrad med en t-shirt att ha under plocket ;)

Mimmi det låter ju helt perfekt. Fast jag skulle aldrig våga starta eget, är för feg för sånt :)

• mimmipigg

Hej på er! Nu är det gjort!

Jag har idag donerat 17 ägg till två mottagarpar som delar på dessa! Nu är det bara att hålla tummarna. Äggen skulle befruktas idag och sättas in på måndag.

Vi har ju pratat lite om smärta.... men alltså - jag kände absolut ingenting! Nada noll zero. Helt ärligt

Det värsta under dagen var att jag mådde lite illa på vägen hem. Men det var nog att jag var lite bakfull av morfinet... nu har jag sovit ruset av mig några timmar och vaknat fyllehungrig och vräkt i mig massa mat :P

Det näst värsta var nog när de satte nålen i armen.

• anemonasussegotta

mimmipigg! Du är fantastisk!! Nu är det klart! Hoppas det tar sig nu!!! Det blev ju betydligt fler än dom 10 dom trodde det skulle bli!! Ja nålsticken i början i armen!! Dom är inte att leka med!! ha ha ha, som värsta myggbettet... he he he.

Mig ringde dom i går och meddelade att det blivit jättebra resultat! 17 ägg av de 21 blev tippen-toppenbefruktade (delade sig perfekt), så nu kan mottagarparen få upp till 8 barn var med lite tur!!! ja, jo, fast en ii taget!! ha ha ha.
    Ska dit om ca tre veckor och får då reda på om det tagit sig eller inte. Det ska bli jätteintressant!!!

• Mjölk
    mimmipigg skrev 2009-03-27 20:00:10 följande:
    Hej på er! Nu är det gjort! Jag har idag donerat 17 ägg till två mottagarpar som delar på dessa! Nu är det bara att hålla tummarna. Äggen skulle befruktas idag och sättas in på måndag. Vi har ju pratat lite om smärta.... men alltså - jag kände absolut ingenting! Nada noll zero. Helt ärligt Det värsta under dagen var att jag mådde lite illa på vägen hem. Men det var nog att jag var lite bakfull av morfinet... nu har jag sovit ruset av mig några timmar och vaknat fyllehungrig och vräkt i mig massa mat :P Det näst värsta var nog när de satte nålen i armen.
    Grattis till ett fantastiskt resultat! Andra gången jag donerade blev det också till två par. Känns bra att det blir ett så bra resultat. Jag kände heller ingenting, skönt. Det var väl därför jag donerade två gånger. Funderar faktiskt på att donera en tredje gång till hösten.
    anemonasussegotta skrev 2009-03-28 21:29:51 följande:
    mimmipigg! Du är fantastisk!! Nu är det klart! Hoppas det tar sig nu!!! Det blev ju betydligt fler än dom 10 dom trodde det skulle bli!! Ja nålsticken i början i armen!! Dom är inte att leka med!! ha ha ha, som värsta myggbettet... he he he. Mig ringde dom i går och meddelade att det blivit jättebra resultat! 17 ägg av de 21 blev tippen-toppenbefruktade (delade sig perfekt), så nu kan mottagarparen få upp till 8 barn var med lite tur!!! ja, jo, fast en ii taget!! ha ha ha. Ska dit om ca tre veckor och får då reda på om det tagit sig eller inte. Det ska bli jätteintressant!!!
    Också himla bra resultat ju! Håller tummarna!
    Ett barn har blivit till än så länge o ett annat par är gravida, det tredje paret fick neg. gravtest men de har embryon kvar i frysen.
    Någon som har donerat tre gånger? 
  • ullronj

Åååå vilka underbara människor alla ni är som donerar ägg och ger oss "ägglösa" en chans att få bli gravida.
    Verkligen ett livets gåva!
    Härligt att höra att det finns så godhjärtade människor som ni, så någon gång borde det ju vara vi som står främst på den långa väntelistan......
    Har stått ett år och har säkert två år till kvar, men att läsa om att ni donerar "för fullt" inger hopp.

Tusen tusen tack till er alla!!!

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 8