• hejpa

Har ni sett bilder på åttlingarna? Har de sond in i munnen??

våra killar har haft sond både genom munnen och näsan.. och det var i sverige ^^

• hejpa

i uppsala hade mina grabbar sonden genom munnen, när de hade CPAP. om jag minns rätt. men när vi kom tillbaka till eskilstuna så fick de ha sonden i näsan jämt.
    det blir väl svårare att ha den i munnen ju större barnen blir också, de drar ju lätt ut den och sådär. tror det är enklare att ha den i näsan. men mina var så små då så de rörde sig ju knappt ens...

• hejpa

Written Fiction skrev 2009-02-12 21:47:37 följande:

Hm.. Det kanske skulle underlätta på min grabb? Han är väldigt beroende av sin CPAP men har som sagt aldrig haft sonden genom munnen istället för näsan.
    verkar som att de inte gör så på alla sjukhus. du kan ju kolla om det kan vara en möjlighet och om det skulle göra någon skillnad :) de har ju så små näsborrar, förstår inte hur de ska få plats med både sond och cpap, men det verkar ju som att det går iaf ^^ fast nog tyckte jag att det verkade lite bökigt i början, men sen var de ju som sagt väldigt små, mina kids.
  • hejpa

Written Fiction skrev 2009-02-12 23:38:28 följande:

Det är just det min förhoppning är. Att en dag kunna helamma. Och slippa sätta sond själv efter vad jag läst här... ;)anne h skrev 2009-02-12 23:33:44 följande:
    då var din kille ung. lika stor som våran minsta (774gr, 34cm)
    det kommer nog gå jättebra oavsett hur det blir. vi tyckte också det verkade lite småläskigt och jobbigt att åka hem med sond, men som tur var så slapp vi det då båda killarna åt jättebra ur flaska där på slutet.
    och som du skrev, det är nog ett tag kvar tills ni ska hem, och de hinner lära sig SÅ mkt under den tiden. jag tycker de sista veckorna gick hur bra som helst, allt bara försvann. syrgas, sonder osv. så ni har gott om tid på er att "lära er amma" :)
Svar på tråden Har ni sett bilder på åttlingarna? Har de sond in i munnen??