• Ankiz

Gran Canaria i mars

Vi funderar på att åka till Gran Canaria i mars. Just nu lutar det åt Puerto Rico. Nån som varit där i mars? Brukar vädret ha stabiliserat sig lite? Det är ju sol och kanske lite bad vi är ute efter. Samtidigt som vi vill ha lite restauranger och en mysig strandpromenad att njuta av.

Har varit på Gran canaria förut, då i Bahia Feliz och ditt vill jag nog inte tillbaks. Det blåste en massa och det fanns inte så mycket att göra.

Så tror ni vi gör rätt i att välja Puerto rico?

♥Mamma till Oliver 050922 och Lucas 070708♥
  • Svar på tråden Gran Canaria i mars
  • Iskall Öl
    Iskall Öl skrev 2009-02-12 16:33:49 följande:
    O jag tyckte vattnet var vamrt med för den delen. Verkar vara 1 jäkla skillnad på mars o april Nä, ni blir nog nöjda tror jag! Akta er för säljarna bara, MYCKET sånt.. mer än man tror.
    Fast känner ni att pengarna börjar ta slut, följ med till olika städer - de betalar taxi och mat. O sen säger ni att ni inte skall ha det dom erbjuder. Så fick vi ihop några middagar.
    ♥ AC/DC live 17.06.2009 ♥ thiindra.blogg.se
  • Ankiz
    Iskall Öl skrev 2009-02-12 16:33:49 följande:
    O jag tyckte vattnet var vamrt med för den delen. Verkar vara 1 jäkla skillnad på mars o april Nä, ni blir nog nöjda tror jag! Akta er för säljarna bara, MYCKET sånt.. mer än man tror.
    Vi åker nog i slutet av mars så förhoppningsvis har aprilvädret kommit då!
    Iskall Öl skrev 2009-02-12 16:34:55 följande:
    Fast känner ni att pengarna börjar ta slut, följ med till olika städer - de betalar taxi och mat. O sen säger ni att ni inte skall ha det dom erbjuder. Så fick vi ihop några middagar.
    Haha, klockrent!
  • mamma är bäst

KOm hem från Amadores (granne med PR) för några veckor sedan. Kan verkligen rekommendera den sidan av ön. Har varit i Maspalomas förrut med PR och Amadores var mycket trevligare. Generellt sägs att vädret är bättre där också, och det stämde för oss. Vi hade soligt och fint hela veckan. Tänk dock på att det är VÄLDIGT backigt.

• Ankiz
    mamma är bäst skrev 2009-02-12 17:49:43 följande:
    KOm hem från Amadores (granne med PR) för några veckor sedan. Kan verkligen rekommendera den sidan av ön. Har varit i Maspalomas förrut med PR och Amadores var mycket trevligare. Generellt sägs att vädret är bättre där också, och det stämde för oss. Vi hade soligt och fint hela veckan. Tänk dock på att det är VÄLDIGT backigt.
    Åh, så härligt det låter! Ja vi har räknat med att få massor med motion!
  • Ankiz

Nån mer med åsikter om Puerto rico?

• Josefin08

Jag har bara varit på GC på hösten. Var där i höstast i oktober och året innan i slutet av september. Hade jättefint väder och väldigt varmt båda gångerna (inte en droppe regn). Havet var varmt.

Vi bodde omkring 5km från Puerto Rico (men var till "stan" några gånger). Det är betydligt varmare på solsidan är resten av ön, när vi landade i Las Palmas var det alldes molnigt men reseledaren sa att när vi närmar oss vårt hotell kommer solen att skina och visst gjorde den det!

Jag vet tyvärr ingen som varit dit i Mars, men det är väl som med allt annat, det gäller att ha tur.

Rekommenderar fredagsmarkanden i Puerto Mogán. Man hittar fina väskor, armband, solglasögon och andra roliga marknadssaker till bra priser (det är bara att pruta).

• Ankiz
    Josefin08 skrev 2009-02-17 14:53:40 följande:
    Jag har bara varit på GC på hösten. Var där i höstast i oktober och året innan i slutet av september. Hade jättefint väder och väldigt varmt båda gångerna (inte en droppe regn). Havet var varmt. Vi bodde omkring 5km från Puerto Rico (men var till "stan" några gånger). Det är betydligt varmare på solsidan är resten av ön, när vi landade i Las Palmas var det alldes molnigt men reseledaren sa att när vi närmar oss vårt hotell kommer solen att skina och visst gjorde den det!Jag vet tyvärr ingen som varit dit i Mars, men det är väl som med allt annat, det gäller att ha tur.Rekommenderar fredagsmarkanden i Puerto Mogán. Man hittar fina väskor, armband, solglasögon och andra roliga marknadssaker till bra priser (det är bara att pruta).
    Tack för tipset! Vi kommer antagligen dit en fredag och åker sen hem fredagen efter, men vi får se hur det blir.
  • Zixi

Tips är att välja en sydligare ö med bättre läge, finns ju en del kanarieöar att välja mellan.

• Ankiz

Vilken kanarieö ligger sydligare än Gran Canaria? Om jag minns min geografi så ligger den sydligast... Åtminstone av de stora dit man kan boka charterresor.

• Zixi

Sant, my misstake. Men de olika öarna har relativt olika klimat beroende på hur topografin är.

• Ankiz
    Zixi skrev 2009-02-17 17:22:18 följande:
    Sant, my misstake. Men de olika öarna har relativt olika klimat beroende på hur topografin är.
    Har du nåt tips på nåt ställe? Vi är inte omöjliga ! Har bara hört att just Puerto rico skulle vara ett av de bästa om man vill ha sol.
  • Zixi

Har hört att det ska vara relativt varmt på södra Teneriffa. Men tyvärr är resmålet för turistiskt för mig, jag önskar att jag levde för 200 år sedan så jag kunde besöka oförstörda resmål.

• Coconut76

Vi har vart lite här å där på kanarieöarna, å då Gran Canria..Ingen annan av de andra öarna...Bott bla i puerto rico som snabbt blev en favvo för oss...Vi bor aldrig på samma stäle för vill se lite olika men åker alltid över dan till Putte för att återuppleva den underbara strand där å värmen..De e stooor skillnad på värmen där å tex kanske i san augustin...

Kan varmt rekomendera puereto rico och det hotell vi bodde på då...Sunsuites garden, med Ving.
    Lycka till...

• Samsonia

vi har bokat en resa till Puerto rico på Påsklovet. (Längar...) Har varit både på GC och Teneriffa tidigare men då under vintern. Vädret var då sisådär. Ca 20-22 grader och halvklart. Havet var enligt mitt tycke för kallt att bada i.
    När vi var på GC var vi i San Augustin. (I januari) Där blåste det HELA tiden. Och 20 grader + kylig vind är ingen höjdare när man vill ligga på stranden... Vi gjorde en dagsutflykt till Puerto rico. Där var det betydligt bättre väder. Och framför allt ingen kylig vind... Det står ju också i resekatalogerna att bergen ger lä.
    Mina föräldrar brukar åka till Fuerteventura varje år. tidigare åkte de i januari-februari och temperaturen låg runt 20 grader även där. De sista gångerna har de provat att åka i mars-april och då har temperaturen legat runt 25-26 grader... Antar att det är liknande på de andra öarna.

• Ankiz

Tack för alla tips och råd! Nu har vi bokat en vecka i Puerto rico och vi åker den 27/3. Ska bli så skönt! Hoppas bara att vädret är på vår sida.

• Iskall Öl
    Ankiz skrev 2009-02-23 00:03:49 följande:
    Tack för alla tips och råd! Nu har vi bokat en vecka i Puerto rico och vi åker den 27/3. Ska bli så skönt! Hoppas bara att vädret är på vår sida.
    Oh kul! Trevlig resa!
    Annars hoppas jag att ni iallafall har tur med vädret.
    ♥ AC/DC live 17.06.2009 ♥ thiindra.blogg.se
  • esmeral

Vi var på GranCanaria veckan före jul i fjol, vi bodde i Puerto Rico och dit VILL jag igen!!! Vi hyrde bil och for runt på ön, men av det jag såg tyckte jag att putte var finast. Jättefin strand och ingen direkt blåst.

Vi bodde på hotell Maracaibo och trivdes jättebra! Lite backigt är det ju så klart så benmusklerna får sitt
    När vi hade varit och handlat på SPAR blev vi så lata att vi tog en taxi tillbaka till hotellet, men det kändes inte som reskassan tog slut för det. Att åka taxi där kostar inte många kronor.

Hoppas ni får en superduper vecka!!

Svar på tråden Gran Canaria i mars