Klagar era 3-4 åringar på värk i benen?
Inte bara nattblöjan som bekymrar oss, utan som rubriken lyder, värk i benen!
Lilltejej är som sagt 4 år, drygt, och börjat klaga mer på senaste att hon har ont i benen. Nu är detta ingen helt nytt för det gjorde hon även när hon var dryga 2. Då haltade hon också lite, vi var och gjorde ultraljud på höfterna (för att utesluta sk höftsnuva), och det var helt normalt. Nu kan hon vara ledsen och gråta över att hon har ont i benen, trött i benet, i skelettet säger hon. Senaste har hon börja säga i knävecket, vilket är typiskt för "växtvärk". Har dessutom kommit em/kvälls/nattid. Som gammal sjukvårdspersonal som jag är tänker jag det värsta: Leukemi. Men vi har varit hos husläkaren som klämt och känt och böjt och vridit på hennes ben samt tagit alla blodprover som var helt normala, så jag borde väl känna mig lugn. Men jag vill bara höra hur det är för er andra med barn i samma ålder!? Hon har dessutom vart extremt förkyld senaste tiden, från i höstas om jag ska vara ärlig. Och vi med! Magsjukor och förkylningar har avlöst varandra och jag tror att vi aldrig har vabbat så mycket som det senaste halvåret! Hur mår era 4 åringar?