Akut tandvärk och samtidigt tandläkareskräck, vad ska jag ta mig till?
Lustgas kostar flera hundra extra.
Lustgas kostar flera hundra extra.
www.lj.se/info_files/infosida35815/allman_och_spec_tv_taxa_20080701_webb.pdf
såhär mkt kostar det där jag bor. Det är nog samma ungefär.
Jag förstår dig! I Sthlm finns ett GRYMT BRA ställe som heter Narkoskliniken som behandlar tandvårdsrädda. Vet inte om det finnsn något motsvarande i Göteborg dock!
På narkoskliniken är det inte bara narkos som gäller, det är alltid sista utvägen. Men man får terapi och tandläkarna är otroligt proffsiga och vana vid tandvårdsrädda.
När jag bodde i Göteborg gick jag hos en tandläkare som lyckades få mig att komma över min tandläkarskräck, Britt-Inger Holmqvist har jag för mig att hon hette. Hon jobbade först vid jaegerdorffsplatsen, började sedan på kliniken vid Centralen (inte vid Heden, det ligger en tandklinik i det gamla posthuset, bredvid GP-huset). Men, nu googlade jag och fick träff på en Britt Inger Holmqvist som har praktik vid Chapmans torg, det måste väl vara hon här nedan (hon pratar svenska, engelska anges nog bara som komplementspråk). Oavsett om du går till denna eller annan tandläkare ? berätta redan när du bokar att du har tandläkarskräck så ser de till att du får komma till en som är van vid det. Säg det igen när du kommer dit, som påminnelse så är de extra snälla
Britt Inger Holmqvist AB
Chapmans Torg 3
414 54 GÖTEBORG
Telefon: 031-426274
Epost: bi.holmqvist@hotmail.com
Språk: engelska
Ansluten till försäkringskassan: JA
Erbjuder följande:
Vuxentandvård, patienten behöver inte ligga ner, tar emot barn 7-19 år, estetisk / kosmetisk tandvård, tar emot rädda pat., tar emot mycket rädda pat., hypnos / suggestiv avslappning, psykodonti, psykoterapi, alla patienter tas emot akut, erbjuder patientkrediter, erbjuder studentrabatt
Tyvärr det enda du kan göra att går till tandläkaren.Ring din man eller din mamma typ och be ngn av dom att ringa tandläkaren och förklara hur rädd du är. Sen kan ngn av dem följa med dig in det underlättar lite iaf. Lycka till!
berätta gärna hur det gått sedan ts.
Jag går hos en tandläkare på Heden, kliniken heter Tandvård med mjuka händer. Bor några mil från Göteborg men tycker definitivt det är värt det, har alltid fått underbart bemötande därifrån och det känns som jag skulle kunna åka till världens ände bara jag fick ha kvar den tandläkaren. Hade fruktansvärd ångest innan bara av att ens behöva åka förbi där vilket jag och min karl gjorde flera gånger innan som en slags "terapi", mycket mindre när min man ringde dit och beställde en tid, då låg jag och storgrät, hur sjukt det nu kan låta. Har aldrig någonsin ångrat mitt val, kan känna mig lugn nu även om jag förstås inte älskar att dra tänder o s v men vem gör det?
Har berättat för all personal jag träffat där om min ångest och fastän jag t o m grät någon gång där i början har det aldrig känts som om någon har dömt mig för det eller ens varit i närheten av att göra det utan förståelsen och omtänksamheten där är helt enkelt enorm, något utöver det "vanliga".
Massvis med styrkekramar