• Hjärter Dam100

TV-serier man glömt bort (eller kanske inte glömt bort)

Jag är ny här så jag vet inte om det kanske redan finns en sån här tråd. Ber om ursäkt i så fall. Har letat runt här men inte hittat nåt.

Jag tänkte att vi kunde diskutera TV-serier från förr som man inte kan glömma etc.

Jag minns i alla fall en serie som gick på SVT som hette "Det var då". Ingen i min omgivning minns denna, men jag vet att den fanns. Janne Loffe Karlsson och Birgitte Söndergaard var med vet jag. Nån mer som minns denna?

• Svar på tråden TV-serier man glömt bort (eller kanske inte glömt bort)
  • Kreolskan

Jag såg ofta på "Nisse och Klara" också. Någon som sett det? Ett barnprogram.

• Kreolskan

Nej förresten "Tur i kärlek" var ju inte med Sjödin utan med Renee Nyberg.

• amalie79

Vampyren Rutger fanns det en hel serie böcker om. Den lilla vampyren. Det var en vanlig pojke som hette Anton som träffade en vampyrkille och blev kär i hans vampyrlillasyster Anna : )

• Hjärter Dam100
    Kreolskan skrev 2009-02-15 13:41:53 följande:
    Jag såg ofta på "Nisse och Klara" också. Någon som sett det? Ett barnprogram.
    Nisse och Klara var de där dockorna va? Det har jag sett.

Och det där programmet med filmer i burkar i skafferiet.
  • mallan1973
    Kreolskan skrev 2009-02-15 13:42:44 följande:
    Nej förresten "Tur i kärlek" var ju inte med Sjödin utan med Renee Nyberg.
    tror att båda två varit inblandade i det programmet...nästan säker på att det var adam alsing och agneta från början.
  • Kreolskan

Ja så kanske det var, att Nyberg tog över senare eller nåt. "Tur i kärlek" skulle vara kul att se igen.

• mallan1973
    Hjärter Dam100 skrev 2009-02-15 13:45:50 följande:
    Nisse och Klara var de där dockorna va? Det har jag sett. Och det där programmet med filmer i burkar i skafferiet.programmet med burkarna i skafferiet var ju en favorit!! Martin Ljung var det som höll i det. ...över ån,ån. Tappa tån,tån...var väl med i varje program? en klassiker.
  • mallan1973
    Kreolskan skrev 2009-02-15 13:59:39 följande:
    Ja så kanske det var, att Nyberg tog över senare eller nåt. "Tur i kärlek" skulle vara kul att se igen.
    onsdagarna i 3:an i gymnasiet var heliga. då var det Bevvan, tur i kärlek och prat om sex(?) på 4:an.
  • Kreolskan

Jag kommer också ihåg storsatsningen "7-9" med Kattis Ahlström och Claes vad-han-nu-heter.

Svar på tråden TV-serier man glömt bort (eller kanske inte glömt bort)