• Hjärter Dam100

TV-serier man glömt bort (eller kanske inte glömt bort)

Jag är ny här så jag vet inte om det kanske redan finns en sån här tråd. Ber om ursäkt i så fall. Har letat runt här men inte hittat nåt.

Jag tänkte att vi kunde diskutera TV-serier från förr som man inte kan glömma etc.

Jag minns i alla fall en serie som gick på SVT som hette "Det var då". Ingen i min omgivning minns denna, men jag vet att den fanns. Janne Loffe Karlsson och Birgitte Söndergaard var med vet jag. Nån mer som minns denna?

• Svar på tråden TV-serier man glömt bort (eller kanske inte glömt bort)
  • TvåM

Jag minns men ingen jag känner kommer ihåg den... konstigt!

• Hjärter Dam100

Visst är det, Jag har t.o.m. mejlat han som svarar på frågor om film på TV 4s hemsida och han bekräftar att den fanns. Jag minns jättetydliga bilder av denna.

• dio

My so called life

Roads to Avalon
    I was an atheist until I realized that I am God
  • lövet2

Jag var på bio i veckan, och i filmen fanns en liten biroll som var med bara ett par minuter. Min första tanke var "Gary Hobson!", men det är inte skådespelaren som heter det, utan rollfiguren. Han var med i en amerikansk serie om en kille som fick tidningen för nästa dag. En härlig serie, som jag ska försöka få tag i om den finns på DVD!

Not only are you naive - now you are weaponless!
  • dio
    lövet2 skrev 2009-02-14 09:33:41 följande:
    Jag var på bio i veckan, och i filmen fanns en liten biroll som var med bara ett par minuter. Min första tanke var "Gary Hobson!", men det är inte skådespelaren som heter det, utan rollfiguren. Han var med i en amerikansk serie om en kille som fick tidningen för nästa dag. En härlig serie, som jag ska försöka få tag i om den finns på DVD!
    aaah, den minns jag!
  • bumse2

Jag kommer ihåg en serie som gick i slutet på 80-talet ( tror jag) som hette "Modedockorna", ingen annan som jag pratat med minns den serien.

Emma 020123, Linus 080917
  • Hjärter Dam100
    Svar på #5
    dio skrev 2009-02-14 09:15:57 följande:
    My so called lifeRoads to Avalon
    Jag älskade My so called life. Och man tyckte ju Jared Leto var såå snygg i den serien.
  • dio
    Hjärter Dam100 skrev 2009-02-14 12:00:41 följande:
    Svar på #5dio skrev 2009-02-14 09:15:57 följande: Jag älskade My so called life. Och man tyckte ju Jared Leto var såå snygg i den serien.
    Jag köpte den för några månader sen och såg alla avsnitt på en gång. Har inte sett den sen jag var 14 kanske. Han var i alla fall lika snygg fortfarande
Svar på tråden TV-serier man glömt bort (eller kanske inte glömt bort)