• Hjärter Dam100

TV-serier man glömt bort (eller kanske inte glömt bort)

Jag är ny här så jag vet inte om det kanske redan finns en sån här tråd. Ber om ursäkt i så fall. Har letat runt här men inte hittat nåt.

Jag tänkte att vi kunde diskutera TV-serier från förr som man inte kan glömma etc.

Jag minns i alla fall en serie som gick på SVT som hette "Det var då". Ingen i min omgivning minns denna, men jag vet att den fanns. Janne Loffe Karlsson och Birgitte Söndergaard var med vet jag. Nån mer som minns denna?

• Svar på tråden TV-serier man glömt bort (eller kanske inte glömt bort)
  • grynet80
    Elli47 skrev 2009-02-17 20:20:49 följande:
    Jag googlade och programmet hette Tjocka släkten!
    Ja det hette det!!!

Kom på lördagsgodi hette det va´? Den stora godispåsen med "mattlumpskuddar".
  • magikatt

Jag minns ett barnprogram som handlade om en veterinär och hans assistent.
    Programmet började med en låt som var ungefär; "Små sjuka råttor, hästar och kaniner, får hjälp av en viss doktor Krall..."
    Fler som minns den, eller är jag för gammal?

Fanns också ett barnprogram om en flicka med massa gosedjur och varje dag när mamma lämnade flickan ensam hemma så förvandlades flickans rum och en gungstol hon satt i.
    Gosedjuren blev levande (människor som klätt ut sig till gosedjuren)och en massa äventyr hände i den världen.
    Vet någon vad den serien hette?

Fanns även en del bra serier med Liv Alsterlund (Hon som spelade Madickens lillasyster).
    En med barn som inte fick skratta.De hade silverfärgade kläder på sig.
    Och en som handlade om Fred-Krig och som jag tror hette "Den röda knappen"

• grynet80

grynet80 skrev 2009-02-17 19:17:29 följande:

Arne Hegerfors och någon till hade ett program på lördagskvällar (runt -94-95 tror jag) Där man kunde ringa o rösta på hur en berättelse kunde sluta. Någon som vet?
    Någon som vet??
  • crazy cat lady

Vilken nostalgitripp jag och sambon haft framför youtube

• grynet80

Joel bitar! Tralala *Kommer du ihåg när vi bada i havet, kommer du ihåg alla fiskar som simma i sjön*

Eller blixtertråkiga -Rädda Joppe, död eller levande.

• Sophie81

har inte läst hela tråden...Men kommer ni ihåg Rena Rama Rolf med Lasse Brandeby som gick på tv4 på 90-talet. Jag tyckte det programmet var jättekul

• Kangkurr

jag minns "Det var då", åtminstone fragment av det
    var det förresten inte till den serien marie fredriksson sjöng "Sparvöga"?

• Sophie81

Gryntet 80
    Jag tror programmet hette "Det kommer mera..." Martin Timell var med oxå

• grynet80

Sophie81 skrev 2009-02-17 21:06:39 följande:

Gryntet 80Jag tror programmet hette "Det kommer mera..." Martin Timell var med oxå
    Ja! jag som brukar gå o nynna på den truddelutten!
Svar på tråden TV-serier man glömt bort (eller kanske inte glömt bort)