• magelita80

    Någon från Stockholm med BF runt 11 oktober -09?

    Nu har jag äntligen plussat och tycker det skulle vara kul att utbyta tankar mm. :)

    Kram

  • Svar på tråden Någon från Stockholm med BF runt 11 oktober -09?
  • panne

    Jag bor också i Solna och väntar mitt andra barn i Oktober, har en tjej på 1,5 år.

  • aija

    hej jag bor i sundbyberg väntar mitt första barn bf 10/10

  • magelita80

    Vad kul. Själv går jag in i v. 8 idag och har bf 11/10. Har ni fått någon inskrivningstid? Vart? Jag får inte komma förrän 18/3 på bvc i Solna centrum.. tycker det är jättetråkigt att vänta tills dess.

  • panne

    Kul att vi är några som bor i närheten av varandra och ska ha i Oktober, skulle vara kul att följas åt under graviditeten och sen kanske ses med våra småttingar när vi är mammalediga. Vi bor i Frösunda och har tänkt skriva in hos barnmorskorna Västermalm eftersom de samarbetar med BB Stockholm och jag vill absolut föda där även denna gång. Är nu i vecka 6+4.

  • Emlak

    Ja det är kul att vi är några som ska ha samtidigt här i området

    Jag var på hälsosamtal förra veckan på mvc i solna centrum och ska skrivas in den 23 mars, känns jättelångt att vänta så länge men det är väl så det går till..

    Frösunda är ett bra ställe men svårt med förskoleplatser, bara ställa sig i kö redan från BB Jag jobbar som förskollärare i frösunda och kommer nog att ställa mitt barn i kö till en grannförskola till där jag jobbar.. men är ju som sagt några månaders väntan...

    Jag är supertrött och känner mig illamående eller lite bakis mest hela tiden, jobbigt och ovant men förhoppningsvis ska man väl känna sig piggare efter v 12


  • magelita80

    Ja det är jättekul. Jag bor i Skytteholm, precis vid solna centrum.

    För mig känns det fortfarande väldigt overkligt för jag var helt inställd på att må illa men jag har mått hur bra som helst. Iofs så är jag extremt trött (lägger mig kl 9 och går upp kl 7 :) ) Ja jag hoppas verkligen att det går över efter v. 12 annars vet jag inte vad jag ska göra om jag kommer somna så fort jag sätter mig under hela graviditeten. :)

  • panne
    Svar på #6
    Emlak - Jo tack, vi har stått i dagiskö i över 1 år till min dotter som är 20 månader och det ser mörkt ut. Vi hoppas jätte mycket på en plats här i Frösunda men vi får se vart det blir. Skulle vara skönt med lite avlastning någon timme varje dag innan nummer 2 kommer...

    Jag var in på din blogg, jätte fin. Vi har också en blogg och våra bloggar är som natt och dag Din är en hälsosam träningsblogg och min är en kalorifull mammablogg, roliga kontraster

    www.metrobloggen.se/smilla
  • magelita80

    Hej tjejer! Hur e det med er idag? Här är det sådär :(. Bara för att jag sa att jag mådde jättebra igår så har jag mått katastrofalt dåligt idag :). Mått illa, haft migrän (får inte ta migräntabletter pga graviditeten) och varit extremt trött. Har varit sängliggande nästan hela dan.

  • Emlak

    Ja jag mår oxå dåligt, var upp i natt och satt vid toaletten och trodde jag skulle spy tills jag gick och drack oboy och tog en åksjuketablett... seg som tusan då jag vaknade..  har på mig banden från apoteket nästan hela tiden då jag jobbar..
    för att inte tala om tröttheten... kl 21-22 e jag helt däckad..

    Panne: var mer flitig på bloggen innan nu har jag inte någon ork, och känns lite halvknasigt att skriva om GI då allt jag vill äta är kolhydrater nu , din blogg var jättefin smarriga recept där.. Står ni i kö till alla förskolor i Frösunda? där jag jobbar är kön på ca 300 barn och vi tar in för inskolning i juni och i september... Inboxa mig om var du sökt så kan jag kolla hur ni ligger till i vår Kö.. jag har inside information då vi är i privat regi

    Aija: hur går det för dig? varit på hälsosamtal och inskrivning än?


Svar på tråden Någon från Stockholm med BF runt 11 oktober -09?