• Ninja05

13 år och pappa!!

Läste om lilla Alfie som blivit pappa, han är 13 år !!

Jag kände direkt "oj, det var tidigt" men när jag såg bilden såg det nästan obehagligt ut. Han satt och höll sin nyfödda dotter och såg nästintill livrädd ut.

Mamman till barnet var 15 år, och bara att se dem tillsammans var lite obehagligt tycker jag..

Vad säger ni om det här?

• Svar på tråden 13 år och pappa!!
  • Ninja05

Jo det är hemskt.. men tycker det värsta är mamman till barnet som alltså måste blivit gravid när Alfie var 12 !! Det är faktiskt lite varningstecken tycker jag!?? Iallafall låter det inte normalt...

lillvilda skrev 2009-02-15 11:32:18 följande:
    jag tycker att det är sorgligt att behöva bli pappa vid 13 års ålder. Även om jag ser mina barn som otroliga gåvor så tror jag inte det är fullt samma lycka när man är 13 år. Jag har svårt att tro att han verkligen kan se vad det kommer innebära att han blivit pappa och att de får ett normalt pappa- dotter förhållande.  Jag hoppas mina barn forfarande ska få vara just barn vid 13 år och slippa ta ansvar för en annan individ på det viset som det blir när man får barn. Det finns tid att bli föräldrar oxå, som sagt de kan vänta ca 10 år och fortfarande bli unga föräldrar.
  • lillvilda
    Ninja05 skrev 2009-02-15 11:37:46 följande:
    Jo det är hemskt.. men tycker det värsta är mamman till barnet som alltså måste blivit gravid när Alfie var 12 !! Det är faktiskt lite varningstecken tycker jag!?? Iallafall låter det inte normalt...
    Ja det är skrämmande om det är som det står, den här flickan skulle nog behöva få stöd för sitt förhållningssätt till sex.Jag gissar att även hon verkar för ung å omogen för att förstå sitt beteende och konsekvenserna av det. Ja tror vi som föräldrar, samhället osv måste prata mer om vad det innebär att bli förälder, vad sex kan leda till osv. Jag läste att de gjort nån undersökning i storbritannien å  ungdomar trodde verkligen att man kunde inte bli gravid om man stod på en telefonkatalog osv här står det lite om det  http://www.aftonbladet.se/nyheter/article29283.ab  

Då förstår man ju att sånt här kan hända. Mer sexualkunskap och mer prat om ämnet vore kanske inte dumt.
    ♥ KÄRLEK ♥Mina pojkar, L 2007 N 2008
  • Ninja05

Ja herregud, som flera skrivit, vad hände med sexualundervisningen?

Och sen är det ofta killarna som blir svartmålade om en tjej blir gravid, men det finns ju faktiskt tjejer som bär stort ansvar i det också.. Och det är ju egentligen inte deras fel heller när det glappar så i infon om "blommor och bin"

• pussgurkan86

det är för ungt. hur ska dom försörja barnet?? man bör inte skaffa barn om man inte själv kan försörja det.

• buffybus

13 år.. då ska man inte ens tänka på såna saker... herregud alltså!!!!!! känns som allt blir värre o värre ju längre tiden går...

nej 13 år är man bara barnet själv... och 15åringens mamma borde ha satt stopp för detta.. hade den 13åringen varit min son hade jag sagt till dem att vi inte vill veta av dem.. hehe... usch!!!

André ska bli storebror i Juli-09
  • buffybus

okej lät kanske lite hård hehe... men hoppas jag aldrig någonsin hamnar i den sitsen.. ska verkligen informera min lille son sen!!

André ska bli storebror i Juli-09
  • pussgurkan86

man kan väl inte ändå vändra ryggen till sina barn för att dom har skaffat barn. älskar man inte sina barn oavsett vad???

buffybus skrev 2009-02-15 15:50:01 följande:
    13 år.. då ska man inte ens tänka på såna saker... herregud alltså!!!!!! känns som allt blir värre o värre ju längre tiden går... nej 13 år är man bara barnet själv... och 15åringens mamma borde ha satt stopp för detta.. hade den 13åringen varit min son hade jag sagt till dem att vi inte vill veta av dem.. hehe... usch!!!
  • Reglementet

Stackars 15-åriga flicka? Hon har knullat runt helt enkelt, och varit otrogen.

Svar på tråden 13 år och pappa!!