M Hellin skrev 2009-03-24 20:48:49 följande:
När jag jobbade i kassan, så tröttnade jag rätt fort på alla som "glömde" påsen, och sen gick tillbaka o snodde med sig ett gäng, och låtsades som att de var osynliga. Så när jag slagit in alla varor, så tittar jag kunden i ögonen, och frågar, behöver du kanske en påse att bära hem varorna i? I 9 fall av 10 ska de ha påsen, som de så lägligt glömt.Sen har vi de snåljåparna, som tar en kvällstidning, och går förbi hela kön och slänger en slant på bandet och försvinner, de är borta innan man inser att man fått en enkrona. och inte en tia som tidningen kostade då jag jobbade. Lärde mig dock på två röda att ropa stopp där varje gång de hände, så de snällt fick ställa sig i kön. Sen har vi dem som fyller på färdignätade fruktkorgar, där de är streckod, dessa väger man sällan, men det är stor skillnad på 900g vindruvor och 1500 gOch dom som pillar bort etiketterna med plukoden på vissa frukter, sen sätter de dit från någon billigare sort. Och de som packar om kravmärkta grönsaker så de ska slippa betala dyrare. Eller de som öppnar förpackningar och kommer till kassan o säger att de saknas i förpackningen, och vill ha den billigare. Ja, kort o gott de finns människor för de mesta.
Nämen, så många tips!!!!