• PD77

Roliga historier om snåla människor!

Kopparkruka skrev 2009-03-29 14:11:26 följande:
    En vän till mig berättade om sin mammas snikna kompis. De skulle bila tillsammans ett gäng och då använda sig av kompisens bil. De kommer överens om att dela på bensinen och ägarinnan av bilen fick X antal hundralappar av alla passagerare. Precis när de satt sig i bilen för avfärd kommer kompisen i frågas pappa utspringandes och vill önska lycka till. Han ber dem att köra försiktigt och att de är bara till att köra då HAN betalat dottern för att tanka bilen full. Tilläggas bör att ingen av passagerarna fick sina pengar tillbaka...
    Men varför skulle hennes pappa betala för hennes kompisar? Jag tycker det var snålt av kompisarna att tänka att de inte skulle betala.
    Spelar ju ingen roll om bilägaren eller dennes pappa betalar bensinen. Det är ju upp till hennes familj. Det är ändå hennes bil och det är klart hon ska ha ersättning för slitage/bensin.
  • PD77
    Fjärilen72 skrev 2009-04-11 21:01:26 följande:
    Fast jag fattade det som att hennes pappa ville vara snäll och bjuda på bensinen.
    Aha, ja, så kanske det var. Att han ville bjuda alla.
  • PD77
    Gurkan skrev 2009-04-12 07:53:53 följande:
    Du får varken föra in eller föra ut alkohol från krogen/restaurangen. exakt varför vet jag inte men det jag minns är att krogen kan få indraget utskänkningstillstånd.
    Är det inte för att på krogen så är det 18-årsgräns. Alokholen ska drickas under uppsikt.
    På bolaget är det 20 och den alkoholen kan drickas hemma.
    Om ni fattar vad jag menar.
  • PD77
    Jess69 skrev 2009-05-11 12:41:11 följande:
    Vilken kul tråd Jag hade (japp, hade!!) en kompis som kom hem till mig när jag var jättesjuk, hon hade förbarmat sig och handlat lite soppa, juice osv. När jag släpat mig till dörren och tagit emot kassen med mat säger hon "ja, och sen har jag ju åkt hit oxo, så jag vill ha pengar för maten OCH bensin"...! Herregud, jag blev helt paff...är man kompisar så löser sig en kasse mat ganska naturligt ändå...och bensinpengar?!?! Hörde även sen i efterhand att hon körde sin åldriga mamma till sjukhuset, och avkrävde även henne på bensinpengar...
    Hmm... Jag säger som fjärilen72. Varför skulle du inte betalat maten?
    Bensinpengar var ju lite löjligt. Skulle jag aldrig ha bett om ifall jag handlade åt en kompis.
  • PD77
    clairec skrev 2009-05-13 10:58:44 följande:
    jag menar ju inte att hon ska bjuda mig på fika m pengarna hon fått av mormor o morfar. självklart ska de gå till studier (fast hon har inte pluggat, hon bor hemma, o pengarna är borta) jag tyckte d lät konstigt att hon inte vilje bjuda på 30:- eftersom att vi alltid bjuder varandra men inte nu.. de lät så dumt när hon sa att jag får låna bara..jag brukar tänkta när hon sa att jag ska betala tillbaka vissa gånger nu när hon frågar om pengar som jag vet att hon inte vill betala tillbaka, småsummer. men endå. lite snålt.
    Men varför skulle hon bjuda dig då? Om du inte menade att hon skulle ta pengarna som hon fått. Det är ju en helt anna historia om hon inte vill bjuda dig när ni ska fira hennes pengar. Och att ni brukar bjuda varandra. Varför skrev du inte det i det första inlägget? Jag tror att du faktiskt menade att hon skulle bjuda dig med de pengarna. Men när alla sa emot, så insåg du att det var ju faktiskt du som tänkte fel av er båda.
Svar på tråden Roliga historier om snåla människor!