• grata

Roliga historier om snåla människor!

Milkina cerka skrev 2009-03-26 13:32:59 följande:
    [citat]Jo, nybakat bröd är gott. Jag ger gärna sylt eller bröd om jag ska över till grannen på nåt enkelt glas vin eller så. Men inte i 30-årspresent!!!!![citat]Hade det varit i 30årspresent, hade man bakat bröd, placerat hemgjord marmelad bredvid, köpt lösthé inågra olika smaker, någon god ost med kanske?Ställt det i en korg, slagit in det i cellofan o. toppat med en vacker rosett av siden- band.. - nåt sånt, men det är ju j a g det, som är snål ...
    Jag vet att det är något som jag verkligen skulle uppskatta, bakar aldrig bröd själv, gör nästan aldrig marmelad... Fick en burk med hemlagat äppelmos av en vän och blev väldigt glad över det, det visar ju att hon har tänkt på mig!
  • grata
    Polly S skrev 2009-05-13 16:20:58 följande:
    jag tycker generellt det är snålt att UTGÅ från att man ska bli bjuden.jag bjuder gärna, men jag vill välja att göra det, inte känna att folk tar det för givet.
    Kunde inte hålla med mer! I min bekantskapskrets är det jag som har mest pengar, och jag har absolut inget emot att bjuda mina vänner då och då, men jag vill bestämma det själv, tar folk för givet att jag ska bjuda tar det liksom bort glädjen i att göra det.
Svar på tråden Roliga historier om snåla människor!