Inlägg från: Päron1986 |Visa alla inlägg
  • Päron1986

Roliga historier om snåla människor!

åh jag var utomlands ett år. jag var lite orolig för att jag inte skulle klara av att äta maten då jag har oerhört svårt om kött inte genomstekt osv osv. så jag köpte mig ett paket snabbmakaroner för typ 60 !!! spänn, i en "svensk" affär.... å den öppnade jag inte ens. Jag funderade på allvar att packa ned den o ta med hem, men så kom jag på mig själv o skämdes som sjutton men sedan skrattade jag åt mig själv.

pinsamt, men jag är inte snål av mig i vanliga fall så jag bjuder på den här =)

• Päron1986

Jag hade en kompis förr, som jag alltid skjutsade och hämtade på.
    En gång var vi ute och reste med tåg. Framme vid hotellet delade vi på sprit osv (handlade allt o drack väl det vi drack). Det blev en billig Explorer (som är skit-sprit) kvar. Vi sa att den delar vi på nästa gång vi super till.
    Den fick åka i min väska för i hennes fick den inte plats, eftersom hon shoppat så mkt kläder.

Typ två månader senare får jag höra "Jag vill ha min explorer-flaska! Behöver den IKVÄLL!" Så jag fick köra 6mil enkel resa för att lämna denna till henne. Hon sa att jag skulle få betalt för halva flaskan (men sa inget om bensinen). Så jag sa att köp en ny flaska så delar vi på den nästa gång.

Hon köpte en flaska men inte delades den inte. Skitsamma ur penningsynpunkt, men sättet är ju så himla snålt och irriterande.

12 mil fick jag åka för att hon ville ha spritflaskan.......
    och en enda gång efter att hon fått körkort körde hon hem mig, jag fick betala 40 spänn för 5km!
    En annan gång körde hennes pappa hem mig, hon var med. De fcik 60 spänn (för ca en mil) för det var allt jag hade "Det gjorde inget, lite kunde de bjuda på" sa de...fast hon behöll pengarna, inte hennes far. Jaja. Det var för övrigt mina sista 60kr jag hade öht för jag var arbetslös då.

Svar på tråden Roliga historier om snåla människor!