• Mammut och Papput

Roliga historier om snåla människor!

Jag har läst på andra forum där folk berättar om sina snåla kompisar, syskon, föräldrar osv. Detta har varit riktigt rolig läsning!

Exempel:
    - Inkludera kompisarnas dricks i sin egen betalning på restaurang.
    - Vill bli kompenserad för 2 liter mjölk efter att ha bott gratis i deras hus i några dagar.
    - Icke fattiga personer som ger bort snikna, dåliga och knasiga presenter till folk (mormor gav servetter till 5-åring etc).
    - Sniket när det gäller samåkning och vem som ska betala bensin

Det kan vara oerhört frustrerande med uppenbart snåla människor!

Har ni några snikna historier att delge?

• Svar på tråden Roliga historier om snåla människor!
  • garin

sär skriven skrev 2009-02-19 15:16:49 följande:

Men du fick 100 kronor när du körde tio mil = rimligt. Om du hämtar henne när ni ska till jobbet och får 20 kr någon gång ibland, då har ju hon betalt bensin för cirka 2 mil per gång du får 20 kronor...
    Håller med dig sär skriven.
    Fast förstår Trolli också
    *agerar domare*
    Men egentligen tycker jag inte den där kompisens beteende var sådär skrämmande snålt, mer ego och störande att hon utnyttjar dig så och verkar såpass otacksam (vissa gånger)
  • garin

Trolli skrev 2009-02-19 15:17:59 följande:

Svar på #94sär skriven skrev 2009-02-19 15:10:17 följande: Det är själva grejen att jag får köra henne hem för att sen vända tillbaka o köra hem till mig.. Hon hade kunnat ta bussen.. Jag väntade tom på henne för att köra henne hem.. Det är bara en princip sak.. att iallafall erbjuda sig att betala..
    Jepp. Håller med. Jobbigt med sånt folk som "kör" med en. Fast hon verkar mer ego än snål ändå..
  • Trolli
    Svar på #99
    Men du fick 100 kronor när du körde tio mil = rimligt. Om du hämtar henne när ni ska till jobbet och får 20 kr någon gång ibland, då har ju hon betalt bensin för cirka 2 mil per gång du får 20 kronor...
    Jaja.. Men jag tog ändå hela min dag till att köra henne fram o tillbaka.. Hon hade kunnat ta bussen!
    Om vi säger så här.. Jag körde henne hem kanske 10 gånger och fick 20:- av henne 2 gånger.. Det är 6 km från mig till henne + 6 km tillbaka!
    + alla andra gånger jag körde o hämtade henne för att hon skulle handla.
  • Trolli
    Svar på #102
    garin skrev 2009-02-19 15:19:22 följande:
    Trolli skrev 2009-02-19 15:17:59 följande:
    Jepp. Håller med. Jobbigt med sånt folk som "kör" med en. Fast hon verkar mer ego än snål ändå..
    Ja, hon är sannslöst ego.. Och jävligt snål.. Tradigt med såna människor
  • sär skriven

Hmm, ja, det låter störigt, själv skulle jag inte bry mig om pengarna eftersom jag gärna ställer upp för mina vänner. Men har man inte en ganska nära vänrelation med personen ifråga kan det ju bli störande om man lägger ner sin tid på det.

Trolli skrev 2009-02-19 15:20:21 följande:
    Svar på #99sär skriven skrev 2009-02-19 15:16:49 följande:
    Jaja.. Men jag tog ändå hela min dag till att köra henne fram o tillbaka.. Hon hade kunnat ta bussen!Om vi säger så här.. Jag körde henne hem kanske 10 gånger och fick 20:- av henne 2 gånger.. Det är 6 km från mig till henne + 6 km tillbaka! + alla andra gånger jag körde o hämtade henne för att hon skulle handla.
  • Trolli
    Svar på #101
    garin skrev 2009-02-19 15:18:23 följande:
    Håller med dig sär skriven.Fast förstår Trolli också*agerar domare*Men egentligen tycker jag inte den där kompisens beteende var sådär skrämmande snålt, mer ego och störande att hon utnyttjar dig så och verkar såpass otacksam (vissa gånger)
    Jaja.. Jag hade lixom inte brytt mig om hon bara bett mig ibland.. Men hon kunde ringa typ 11 på förmiddagen och säga "Jag missade bussen in till stan, nästa går om 30 minuter. Kan du köra mig?"
    Och att jag VÄNTADE på henne efter att jag slutat bara för att hon skulle slippa ta bussen.. Det blev lixom för mycket..
    Jag kör mer än gärna och hämtar o lämnar kompisar för att vara snäll och jag BEGÄR inte bensinpengar.. Men tycker att de tillhör att man iaf frågar/erbjuder bensinpengar.
  • Trolli
    Svar på #105
    sär skriven skrev 2009-02-19 15:24:02 följande:
    Hmm, ja, det låter störigt, själv skulle jag inte bry mig om pengarna eftersom jag gärna ställer upp för mina vänner. Men har man inte en ganska nära vänrelation med personen ifråga kan det ju bli störande om man lägger ner sin tid på det.
    Nä, det gör inte jag heller.. Inte på de viset.. Men jag tycker som sagt att man kan erbjuda bensinpengar.. Dessutom har jag inte råd att ligga o köra runt på mina kompisar.. Jag jobbar som timvikarie på ett äldreboende.. Och de kostar mer för mig att köra runt på henne än vad hon ger mig i bensinpengar.. Alltså det är jag som står på bilen = försäkring, bensin, skatt, service osv.. Hon VET mycket väl om att jag inte har fett med pengar.. Därför hade hon kunnat erbjuda sig att betala..
    Och vi är inte så nära vänner.. Hade det som du sa varit nån av mina nära vänner så hade jag inte brytt mig.. För vi ställer upp för varandra.. Men jag fick lixom ingenting tillbaka av denna tjejen.. Det är de som stör mig mest!
  • garin

Det som skulle stört mig mest hade inte varit en tjuga hit eller dit i bensinpengar, men tycker att själva principen är så respektlöst. Att hon, som du säger Trolli, ringer och typ "kräver" att du ska köra henne hit eller dit när du dessutom får köra omvägar och anpassa ditt liv efter henne. Hade stört mig enormt även om personen ifråga gett mig bensinpengar. Orkar inte med såna.

• Thegran
    Svar på #108
    garin skrev 2009-02-19 15:42:20 följande:
    Det som skulle stört mig mest hade inte varit en tjuga hit eller dit i bensinpengar, men tycker att själva principen är så respektlöst. Att hon, som du säger Trolli, ringer och typ "kräver" att du ska köra henne hit eller dit när du dessutom får köra omvägar och anpassa ditt liv efter henne. Hade stört mig enormt även om personen ifråga gett mig bensinpengar. Orkar inte med såna.
    men det är väl bara att säga ifrån..?
  • garin
    Thegran skrev 2009-02-19 15:44:17 följande:
    men det är väl bara att säga ifrån..?
    Ja, självklart skulle jag sagt ifrån om någon försökt köra så med mig.
Svar på tråden Roliga historier om snåla människor!