• Mammut och Papput

Roliga historier om snåla människor!

Jag har läst på andra forum där folk berättar om sina snåla kompisar, syskon, föräldrar osv. Detta har varit riktigt rolig läsning!

Exempel:
    - Inkludera kompisarnas dricks i sin egen betalning på restaurang.
    - Vill bli kompenserad för 2 liter mjölk efter att ha bott gratis i deras hus i några dagar.
    - Icke fattiga personer som ger bort snikna, dåliga och knasiga presenter till folk (mormor gav servetter till 5-åring etc).
    - Sniket när det gäller samåkning och vem som ska betala bensin

Det kan vara oerhört frustrerande med uppenbart snåla människor!

Har ni några snikna historier att delge?

• Svar på tråden Roliga historier om snåla människor!
  • Trixi8
    MatsAtari skrev 2009-05-09 11:05:46 följande:
    Jo, det är samma eller ungefär samma historia. Sedan om den är sann eller inte är ju ingen som vet. Det som bilskollärarna säger ang trafiksäkerhet och risker är inte alltid sant...
    finns ju två killar som krockade på landvettervägen och hade en trafikpolisbil bakom sig som filmade allt. ena kille överlevde. den filmen brukar de visa i trafikskolor (iallfall i göteborg) och bilen finns numera på Stora Holm.
  • Mirris

På tal om att bli utnyttjad i flyttsamanhang så kan även jag ansluta mig till den skaran.

Har en kompis med 3 barn som skulle flytta.
    När vi kom på morronen så såg lägenheten ut precis som vanligt.. till o med gardinerna hängde uppe.

Vi var 3 damer och en 16 årig pojkvasker som då skulle fixa det här på 1 dag.
    Hon hade inte ens kartonger så det räckte utan fick åka o köpa sopsäckar o kasta ner sakerna i.

Det enda hon hade packat var det som var i garderoberna *suck* och hon hade inte skruvat isär en enda möbel, eller ens börjat tänka på att flyttstäda.

Det måste ha varit den värsta flytten i världshistorien. GODE TID vad vi slet. Hon bodde såklart 2 trappor upp utan hiss.

Så när det äntligen blivit kväller så hade vi ialalfall fått ut det mesta och flyttat till nästa ställe.
    Men då var det ju dax för att städa.
    Nä fy fan, henne hjälper jag ALDRIG att flytta igen.
    Och inte ens en liten gnutta mat fick vi under dan, förutom det vi själva köpte på DOnalds på väg mot nya lägenheten.
    Hon hade itne råd, för hon hade ju varit tvungen att köpa sopsäckar och hyra ett släp

Ja det kostar på att ligga på topp!!! O 3 pers liksom, på henne lät det som att halva stan skulle komma o hjälpa till.
    Men dom gjorde väl som hon själv gjorde när hon skulle hjälpa mig att flytta... domvar väl "sjuka" den dan.

• AnnelieTyresö

Men varför hjälper man ens folk att flyttstäda?? Det får man väl sköta själv el en annan dag?

• Aros
    AnnelieTyresö skrev 2009-05-09 17:22:55 följande:
    Men varför hjälper man ens folk att flyttstäda?? Det får man väl sköta själv el en annan dag?
    Varför frågar man ens andra om dem kan hjälpa med flyttstädning? Jag skulle inte vilja att mina vänner städade upp min skit.

Jag är snål när det gäller mig själv, kan köpa en produkt av ett sämre märke även fast jag hellre vill ha det andra och har råd med det. Blir lika irriterad på mig själv varje gång. Som tur är så är jag inte snål mot andra.

En kompis på den tiden då man tjänade samtalsminuter när någon ringde till ens mobil ringde alltid till sig själv när hon var borta på fest, och lät sen luren ligga avslagen tills värden eller någon annan upptäckte att den låg av. Både snålt och elakt tycker jag! Speciellt som hon inte hade dåligt med pengar, var väldigt bortskämd av sina föräldrar som betalde allt från mat till försäkring när hon flyttat hemifrån.
  • Lilla Lime

Min farfars sätt att spara på bensin var att inte sakta ner farten i kurvor eller så. utan att försöka hålla samma hastighet hela tiden. Han glömde helt att man sliter hårdare på bilen om man tar alla kruvor på 2 hjul....

Avigt tänkande....

• AnnelieTyresö

Ja precis,, städa hemma har man ju nog med utan att man ska ta reda på skit efter andra :S

• sär skriven

Min före detta svägerska är också en riktig fena.

Jag har hjälpt henne flytta ett par gånger, mest för min brors skull men anledningarna behöver vi ju inte gå in på. Hon har tvillingdöttrar som är lika gamla som min son, och min son och jag var där för att hjälpa till att packa ner "det sista". Det var dagen innan flytten skulle vara färdig.
    Vi började packa lite, och sedan fick svägerskan för sig att de skulle iväg och handla någonting, och då kunde ju jag packa under tiden, och ha barnen med mig (alla tre, då i fyraårsåldern). Hon bjöd inte på någon mat alls, men barnen fick yoghurt och macka.
    I varje fall, så åkte min bror och svägerskan iväg och handlade. Det tog TRE timmar, och jag hade packat färdigt hela köket OCH passat barnen när de väl kom tillbaka, då var jag jättehungrig och ganska irriterad. Då hade de två gått iväg och ätit middag... utan oss! Jag var så JÄVLA arg, men så ställd i situationen att jag inte sa någonting. Skulle sovit över där men åkte hem.

Andra gången hon skulle flytta, skulle jag eg. inte hjälpa till, men hon sa att det stod ett skåp till mig om jag ville ha det, i källaren. Hon kunde inte få ut det själv, nämligen, och fick inte plats med det i nya lägenheten. Vi fick instruktioner om att vara där tidigt så att vi fick iväg skåpet... Och när väl vi var där, fick vi släpa alla hennes flyttlådor istället!

Har ställt upp så sjukt mycket på denna människa... och ändå bara fått nada tillbaka. Så märkligt, hur folk beter sig.

• AnnelieTyresö

Usch nu kom jag oxå på en sån där mardröms flytt, måste förträngt den :O

Vi kommer dit tidig fm, då har de inte packat klart :O
    Jag lyfter allt jag kan till hallen el ut i trapphuset, så fick killarna bära allt i trapphuset, giv ingen hiss, å sen in i den nya lghn på samma gård, giv igen hiss å högst upp :O
    När jag lyft ut allt jag kunnat tog nån timme, hela lägenhetn typ, förutom soffan, gick jag å satte mej i deras centrum med en tiding å satt å pratade i mobilen, vägrade börja städa el packa.

• RiaRa

Flytthistoria här med. Grannarna skulle flytta. Undrade om vi hade några kartonger att sälja. Jepp det hade vi ju eftersom vi köpt på oss en himloa massa dyra shurgaard-kartonger då vi flyttade till området. Såg en chans att få liite tillbaka på inköpet. Släpade dit kartongerna, de tackade bad att få låna dem istället om det var ok. 

Jo sa vi, lättlurad jag vet, å på den vägen är det. 
    Både kartonger och grannar försvann!
    Samma grannar "lånade" min make för en installation av dator och datorprogram samt utlärning hur allt funkar. Det tog f-n en hel kväll. Betalning? ja en kopp kaffe fick han visst....
    Trivselkonsult!
  • Lilla Lime

min syster är lite småsnål... när de är dags för presenter som födelsedag eller jul så frågar man vad hon önskar sig. o oftast kommer det nåt om att vi ska köpa till hennes dotter. men när vi bestämt en unefärlig summa så brukar det alltid dyka upp jättedyra saker hon önskar sig. som man då inte kan köpa om man vill hålla sig till summan. Men vi brukar ändå försöka hitta på nåt så att hon får nåt och hennes man och hennes barn. O ofta går vi ihop med min bror så det blir lite mer pengar.

Men presenter vi får tillbaka har nästan aldrig det värdet vi har pratat om. Hon ger ibland sånt som man kan tänka sig av sin farmor så jag har fått hemmagjorda grytlappar o sånt. o när min bror fyllde fick han en tröja som hon köpt på tradera... o det talade hon ju om eftersom han inte rikigt kunde ha den, så hon kunde ju inte byta den eller så....

när den familjen firar nåt så brukar de va mest i deras sommarstuga. o på nåt sätt lyckas de alltid få min mamma att laga mat o ta med för att bjuda till alla gäster. Min syster står för kaffe eller så. hon betalar inte mamma heller...

Svar på tråden Roliga historier om snåla människor!