Min före detta svägerska är också en riktig fena.
Jag har hjälpt henne flytta ett par gånger, mest för min brors skull men anledningarna behöver vi ju inte gå in på. Hon har tvillingdöttrar som är lika gamla som min son, och min son och jag var där för att hjälpa till att packa ner "det sista". Det var dagen innan flytten skulle vara färdig.
Vi började packa lite, och sedan fick svägerskan för sig att de skulle iväg och handla någonting, och då kunde ju jag packa under tiden, och ha barnen med mig (alla tre, då i fyraårsåldern). Hon bjöd inte på någon mat alls, men barnen fick yoghurt och macka.
I varje fall, så åkte min bror och svägerskan iväg och handlade. Det tog TRE timmar, och jag hade packat färdigt hela köket OCH passat barnen när de väl kom tillbaka, då var jag jättehungrig och ganska irriterad. Då hade de två gått iväg och ätit middag... utan oss! Jag var så JÄVLA arg, men så ställd i situationen att jag inte sa någonting. Skulle sovit över där men åkte hem.
Andra gången hon skulle flytta, skulle jag eg. inte hjälpa till, men hon sa att det stod ett skåp till mig om jag ville ha det, i källaren. Hon kunde inte få ut det själv, nämligen, och fick inte plats med det i nya lägenheten. Vi fick instruktioner om att vara där tidigt så att vi fick iväg skåpet... Och när väl vi var där, fick vi släpa alla hennes flyttlådor istället!
Har ställt upp så sjukt mycket på denna människa... och ändå bara fått nada tillbaka. Så märkligt, hur folk beter sig.