• PrettyGirl

Vill ha hjälp! Har hemska självsprickor på händerna!

Och varje vinter är det likadant för mig, men den här vinterns kyla har trasat sönder mina stackars händer! Sprickorna bli stora sår och ofta där jag har greppytor, och så på knogarna också. När sprickan väl börjat kan jag inte få det att läka, varken med salvor eller plåster. Det blir stora blödande sår och det gör jätteont, tills de läker ihop och förvinner. Men det tar tid!
    Jag har testat en massa handkrämer, inget hjälper. Jag har bytt ut tvålarna jag använder till milda som inte ska torka ut lika mycket, för jag tvättar händerna ganska ofta. Just nu har jag ACOs handkräm från apoteket. Den är mjuk att smörja in med, men hjälper inte alls. Jag har testat Helosansalva, Idomin och andra handkrämer, men icke.
    Nu ber jag hjälp! Finns det något jag kan "koka" ihop själv, eller vet ni något som hjälper??

• Svar på tråden Vill ha hjälp! Har hemska självsprickor på händerna!
  • PrettyGirl

Tack så mycket för alla svar:) Får ta och testa lite av varje;)

Ska nog göra handinpackning med vantar med, jag är frusen av mig så det blir nog bra! Tack och bock!

• butterfly56

Satin Hands är kanon mot torra händer!

• Missimo84

Jag smörjer som bara den med lumene handkräm. Den är billig, går in i huden fort och har en väldigt mild doft. faktiskt suverän.

• Disela

Jag köpte Elizabeth Ardens 8 hour cream, fast handkrämen till mina spruckna händer. Det var det enda som hjälpte! Jag har testat alla oljor (mandel, oliv m.m.) fotcreme för självsprickor, sova med hanskar med olja/kräm.. inget hjälpte innan jag tetsde denna! Så bra! Men dyyyyr.. 225 spänn kostar den. Men väl värda pengarna. ska köpa mig en ny tub snart.

• rosyposy

3barn skrev 2009-02-16 08:26:48 följande:

Kan inte hitta "badger healing balm".......är det någon av dom andra som är likvärdiga???
    Hm, det vet jag inte, däremot så hittade jag den på www.accessora.se/
  • PrettyGirl

Disela skrev 2009-02-16 22:54:22 följande:

Jag köpte Elizabeth Ardens 8 hour cream, fast handkrämen till mina spruckna händer. Det var det enda som hjälpte! Jag har testat alla oljor (mandel, oliv m.m.) fotcreme för självsprickor, sova med hanskar med olja/kräm.. inget hjälpte innan jag tetsde denna! Så bra! Men dyyyyr.. 225 spänn kostar den. Men väl värda pengarna. ska köpa mig en ny tub snart.
    Oj, lite dyr men vad bra att du hittat något som hjälper! Jag testade sova med vantar på i natt, men det vart varmt istället så de åkte av och det är väl i stort sett likadant fortfarande. Måste ta till något drastiskt. Kanske ska kika efter salva mot fotsprickor jag också och testa? Det värsta är ju att det blir en dyr historia om man ska köpa allt och testa!
  • PrettyGirl

butterfly56 skrev 2009-02-16 22:43:43 följande:

Satin Hands är kanon mot torra händer!
    Hur är det, finns den som gratisprov?
  • Jojo 28

Inotynol salva som man har till barnens rumpor och sedan plåster över det. För krämen färgar ju av sig..

• Vroooooom

Testa att dränka in händerna i någon kräm och sen vira gladpack runt och sov så några nätter. Det brukar göra underverk för mig när jag har problem med min hud.

Cheer up, the worst is yet to come
  • Vasen

Locobase Repair fungerar för mina självsprickor på både händer och fötter. Den är dyr men dryg .

Svar på tråden Vill ha hjälp! Har hemska självsprickor på händerna!