Inlägg från: Nica74 |Visa alla inlägg
  • Nica74

Färg från Rusta.

Ska snabb fixa här hemma inför en värdering och har inte råd att lägga ut några stora pengar, men vill ändå att jobbet vi gör ska hålla ett tag.

Har kollat på färg på Rusta och undrar nu vad ni som använt färg därifrån tycket.
    Alltså är det bra kvalité på färgen eller om den flagnar/bleknar/blir flammig etc.?

Mamma till Hugo-98, Milo-00, Irmelin-05 & Tin-08
  • Svar på tråden Färg från Rusta.
  • Nica74

Tack, bra att veta. Ska ta ett snack med sambon så får vi se vad vi beslutar.
    Tar gärna emot fler synpunkter.

• Nica74

Vi kommer nog att köra på Rusta-färg ändå. Det är gips och vita tapeter som ska målas med en lite mörkare kulör, så jag tror det ska funka.

Visst hade vi haft råd så hade vi kört på kvalitet i första hand, men den lyxen har inte vi tyvärr.

• Nica74
    Bebislängtan82 skrev 2009-02-17 12:12:57 följande:
    Jag köpte min färg på biltema 2½ liter för 89 kr,måla en fondvägg  i sovrummet,blev kanonsnyggt,behövde bara måla 2 ggr. Har nog en bild i galleriet på resultatet
    Fin färg, precis vad jag vill ha i vardagsrummet.
  • Nica74
    isisisis skrev 2009-02-18 20:15:45 följande:
    Jag köpte den färgen "Nyans" som de gör reklam för.Målade hallen förra helgen.hade en bård innan och 2 delad vägg i olika färger.Färgen täckte bra,jag målade 2 ggr.Men den täckte hyfsat redan efter första gången faktiskt.Tog föärgen Elegence och nougat.
    Funderar på kakao på en fondvägg och creme på resten.
  • Nica74
    LillYmer skrev 2009-02-19 07:58:32 följande:
    Mellan tummen och pekfingret skulle jag säga att man får vad man betalar för. Det gäller det mesta här i livet. Men sen kan en färg för 500 kr burken bara vara snäppet bättre än den för 400. Kanske ingen skillnad alls.Och den billigaste på rusta behöver inte vara sämre än den näst billigaste på Coop forum, även om coops färg är snäppet dyrare.Jag har snålrustat mycket genom åren och det blir fint det också. Men den bästa färgen jag haft att göra med kommer utan tvekan från ett seriös måleribolag som bryter färgerna själva efter önskemål. Räcker oftast med en till två målningar medans billig färg får man måla flera flera varv med.
    Jo självklart är det så. Men som sagt, vi ska snabbfixa nu inför en värdering och för att vi ska få det lite snyggare i väntan på fortsatt renovering. Vissa av väggarna som vi ska måla nu ska inte ens vara kvar i slutändan så...
Svar på tråden Färg från Rusta.