Inlägg från: Anonym (viktångest) |Visa alla inlägg
  • Anonym (viktångest)

Viktångest

GråterUsch.. har hamnat i v21 av min graviditet och mått super. Jag har inte tänkt mycket på det här med vikt. Har kännt att jag är den jag är...kan inte göra något åt.
    Så talade jag med BM idag som räknade på min BMI = 30.8.
    Fick ett varningsfinger att jag inte får gå upp mera än 6 kg. Från det att jag inte var gravid till idag har jag redan gått upp 5kg. Så hur ska de här gå??
    Får väl börja att banta..men vet att man inte ska det. Men hur ska jag lyckas att inte gå upp mer än 1kg till när jag har 19v kvar att gå??
    Jag menar fostret mm väger det bara i sig, samt att jag verkar vilja bilda vatten...hur sjutton gör jag nu????
    Jag har sådan ångest o känner mig närmare gråtfärdig trotts att jag innan inte ens tänkt på det här med vikt....
    fy faannn vad ledsen jag är på mig själ....
  • Svar på tråden Viktångest
  • Anonym (viktångest)

Nä de e väl de..man bör inte gå upp så mycket..usch. e så ledsen just nu...
    får väl banta lite allafall...de går ju liksom inte ihop, ekvatiobeb liksom...

• Anonym (viktångest)

tack.. för era svar..ska försöka tänka lite ikväll o hoppas att min hjärna blir klok på något....

• Anonym (viktångest)

JO det är just det. MAn gör det för sitt eget välmåendets skull..
    Men, det stora problemet är inte godis och sött. Jag tycker inte om godis, jag äter knappt sött o bakelser. Jag äter en halv pringles en gång i veckan (på helgen, det är min craving). Jag är ute och går minst 1 timme om dagen på vardagr o ca 2-4timmer helgdagarna.
    Men jag äter mat. Jag tycker om mat. O jag e sämst på att veta vad jag ska äta ....Ledsen
    Det här var rikitgt tungt..jag har ingen aning om hur jag ska lösa det på annat vis än att börja banta. Sedan grav påbörjat har jag ättit sallader till middagr o luncher, ja har börjat att äta frukost macka.. vad ska ja meda hitta på om inte banta ??

Svar på tråden Viktångest