• Anonym

Bihåleinflammation!!??

hej jag är helt orkeslös.. gör ont bakom ögonen i pannan i näsan i kindbenen tinningarna.. är det bihåleinflammation?? finns det bågot annat mot det förutom penicilin?

• Svar på tråden Bihåleinflammation!!??
  • Isnogood

Nu är jag ju ingen läkare....
    Men jag tycker att det låter som bihåleinflamation...hade det i januari o det kändes som om alla tänder i överkäken höll på att tryckas ut...helvetiskt ont!
    Om du lutar huvudet lite framåt...känns det som om huvudet sprängs då..?
    -Då är det garanterat bihåleinflamation....
    I så fall är det nog penicilin som gäller, det fick jag...

• Anonym

ja när jag tillomed sitter rakt upp med huvudet så känns det som det liksom ilar och bubblar i näsan och kindbenen .. o trycker i tinningarna.. sen har jag en hemsk yrsel eller det är mer ostadighet och känner mig sjuk jag fryser o är trött

• Ölandstok

Jag brukar få Rinexin när jag har problem med mina bihålor.. men när jag får inflammationer så får jag pencillin också..

Kan tips om en sådan där noskanna som finns också som du kan skölja rent bihålorna med.. jag har haft stor hjälp av min noskanna..

• Ia Lia

Ja, det låter som om du har rätt. Du måste få medicin och det hjälper snabbt. Jag fick även nässpray för att "tömma ut".
    Hoppas du kan få hjälp redan ikväll på något jouröppet ställe.
    Om du inte kan få hjälp förrän imorgon så örsök sitta upprätt och sov.
    Men som sagt jag hoppas du kan få hjälp och medicin direkt ikväll.
    Krya på dig!

• Aquagreen

Hade bihåle inflammation för 1 vecka sen, fick kortison nässpray, fortfarande inte helt bta, ömmar som fan över kindbenet o i tänder.
    Gå till läkare.

• Anonym

usch jag hoppas det löser sig med penicillin. Jag var på akuten i går men de nöjde sig inte med medicin utan skulle skölja o rensa bihålan oxå... De påbörjade men fick sen avsluta då det var så svullet att inget kom ut, här sitter jag nu med slang i näsan o skall tillbaks i morgon för nytt försök. Dtta ver gräsligt o jag grät. Åk så snart du kan innan det går för långt!! Fick med en massa mediciner hem... o skall använda spray i en månad.

Lycka till!!!!!!!

• versan

far till läkaren & be om röntgen eller ultraljud av bihålorna så ser dom om det är det elller svullna slemhinnor.
    så får du penicilin och ev en spolning av bihålorna.
    kolla gärna vad jag skrev tidigare i en annan tråd angående bihåleinflammation.
    Sök hjälp/vård så fort du kan så det ej sprider sig.
    www.familjeliv.se/Forum-4-46/m41070769.html

• Tusentand

Låter tråkigt, men efter mängder at bihåleinflammationer är det enda tips jag har att dricka mycket vätska, det hjälper att tunna ut slem och snor så att det åker ut lättare..

• Anonym

sluta skräms...har haft så här till o från i 4 mån hoppar mellan bihålorna öronen o halsen .. bli värre när jag e förkyld o jag har varit hos öron näs o halsläkare o jag är inte spec uppsvullen är inte snorig alls.. det kommer o går för det ,mesta är det borta..

Svar på tråden Bihåleinflammation!!??