• Himlan77

Vaginalt ultraljud med kontrast insprutad i äggledarna....

Svar på #7
    Hej! Jag gjorde genomspolning igår, och läkaren kunde inte konstatera totalt stopp, men att det var liten passage i alla fall. Menar du att du fick göra om det en gång till och det var fri passage då? Jag hade skitont hela tiden och fick ligga med tenser efteråt.. =/ Måste ta reda på mera, känner jag...
  • Himlan77
    Svar på #9
    Jag ska göra titthålsop bara för att de hade så svårt att se igår... Jag kan köpa din teori om krampande äggledare, för så ont har jag knappast haft i hela mitt liv, hela underlivet måste ha protesterat som tusan... =/ Sen får vi väl som sagt se vad de kommer fram till...
  • Himlan77
    Svar på #13
    Jag fick Voltaren innan och en Stesolid. Ingen antibiotika efteråt... Det beror säkert på smärttröskel och smärtvana, men det här önskar jag inte min värsta fiende... =/ Sorry, om jag skrämmer nån, men det var helt gräsligt... =(
  • Himlan77
    Svar på #15
    Nej, var inte det. Bara för att några, däribland jag själv fått jätteont så är det ju inte alls säkert att du får det. Jag ska hålla alla mina tummar att du inte får det. Lycka till!

Sen undrar jag en grej... Pratar vi om samma saker här? Frågan gäller alla. För när vi var på samtal, så pratade barnmorskan endast om genomspolning för att se så att det var passage. Alltså, de skulle kolla upp, inte öppna upp... Sen har någon gjort kontraströntgen, hur gick det till? Har aldrig hört om det förut... Alltså, de använde ju kontrastvätska för att kunna se... Är det samma sak? Vill bara veta om vi kanske gjort samma saker fast vi använder olika ord för saker och ting... Så kan nån förklara skillnaderna för mig, så vore jag jättetacksam. Är som sagt ganska ny i den här världen och all kunskap är värdefull just nu, känner jag. Ha en bra dag alla!
  • Himlan77

Lúthien Inglorion: Jag gjorde min undersökning i gynstol och de sprutade in vätskan för att se. Det konstaterades någon form av blockering, troligtvis. Läkaren hade svårt att se vart kontrasten tog vägen. Jag hade jätteont hela tiden, som mensvärk och när livmodern krampar som värst typ... Ingen har pratat om kontraströntgen som alternativ. Måste nog ringa och fråga...

Huggtand: Vad skönt att allt var oki

• Himlan77

Nu är min titthålsoperation gjord, och det var passage genom äggledarna, så nu vi konstaterat "friska" både jag och sambon... Har telefontid med vår läkare den 24 april, så får väl väl se hur vi ska gå vidare... Skönt att allt såg oki ut, men den stora frågan kvarstår ju... Varför blir vi då inte gravida??

• Himlan77

Lúthien Inglorion skrev 2009-04-10 09:24:11 följande:

Härligt att det gick bra och att allt såg bra ut Ja,. jag frågar mig själv ofta varför vi inte blir gravida, inget fel på oss inte. Men det kan ju vara såna fel som de inte kan koll aupp som tex äggkvalitén, om ägget har svårt att fästa, om äggen har för hårt skal så inte spermierna kommer in mm. Det är inte lätt att veta. Lycka till, hoppas ni lyckas inom kort!
    Jo, jag vet, det är massor mer som spelar in, men man blir lite trött ibland... Visserligen skönt att veta att allt kommer fram som det ska, men det väcker ju fler frågor oxå... =/ Hur eller som så känns det skönt att vara en bit på väg i alla fall, även om det garanterat är rätt långt kvar ändå...
    Glad Påsk!
Svar på tråden Vaginalt ultraljud med kontrast insprutad i äggledarna....