fråga angående försvunnen person...
Jag undrar hur länge en vuxen person ska ha varit borta innan man bör polisanmäla?
Hur lång tid tar det innan polisen börjar engagera sig?
Är det ett dygn som gäller, eller är det mer?
Jag undrar hur länge en vuxen person ska ha varit borta innan man bör polisanmäla?
Hur lång tid tar det innan polisen börjar engagera sig?
Är det ett dygn som gäller, eller är det mer?
Beror på vad det är under för omständigheter tror jag. Efter 24 timmar kan man nog anmäla om man tror det är fel.
oki...
är en killle som varit försvunnen sen i torsdags. Ingen, varken familj, vänner eller partnern vet var han tagit vägen. Han har inte sjukanmält sig till jobbet, och han är världens mest ordentliga kille...
föräldrarna har varit hemma hos honom men ingen var där.
jag är bara en bekant till honom, ville mest veta hur allt fungerar för att inte "göra bort" mig, genom att säga något dumt till våra vänner som är jätteoroliga...
Tack för ditt svar!
Saknas bil? Nycklar? Ytterkläder? Är han deprimerad? Anmäl honom försvunnen om ni är oroliga. Skadar ju inte, hör av er om han kommer fram.
jag vet inte vad som saknas... han är inte deprimerad, han är en psykiskt stadig kille, nykär och glad... tror bilen står på parkeringen, nycklarna och ytterkläder tror jag fattas. Mobilen är avstängd sen i torsdags. Han är ca 30 år och detta har aldrig hänt förr.
tror hans familj anmält.
ska höra av mig när jag vet mer, absolut :)
Hoppas ni hittar honom, ibland kan ju även folk som verkar okej på ytan ha problem man inte vet, och vilja hålla sig undan. Men det är ju konstigt att han inte hört av sig till sin partner. Hoppas verkligen han kommer till rätta!
hur har det gått TS?
Anmäla går ju att göra när som helst men är det en vuxen (myndig) person och det inte finns omständigheter som tyder på självmordsrisk eller brott är det stor risk att polisen ligger lågt. En släktings son försvann iväg en 4-5 dagar (inget farligt visade det sig) från sin utbildning. Hans mamma som han bor hos utanför terminstid blev jätteorolig när en kursare hörde av sig och ville ha hjälp av polisen när det gått ett par dagar men fick ungefär höra att han var vuxen och troligen höll sig undan frivilligt.
Hej!
Personen i fråga har nu varit försvunnen i en vecka.
Fick mer info igår när vi träffades ett gäng människor, hans bil är borta och polisen har en eftersökning på den.
Hans mobil har varit påslagen hela tiden, men nu vet jag inte om batteriet kanske dött.
Den försvunna är tydligen mycket naturintresserad, så det vi är rädda för är att han åkt ut i skogen och ramlat och gjort sig väldigt illa, eller att han varit och fiskat eller åkt skridskor och åkt genom isen och drunknat.
Personen jag känner är den försvunnas pojkvän, och han ska idag åka och träffa den försvunnas föräldrar.
Jag tror och hoppas polisen jobbar på ganska bra med att försöka hitta honom, han är nämnligen själv polis....
Ush, så jobbigt att se min vän så förstörd av oro, hoppas bara att de hittar honom snart, oavsett i vilket skick, så alla kan gå vidare...
Tack för att ni bryr er!
Har han inte svarat på mobilen alls alltså? Har den täckning? Mobiler tål ju inte vatten så bra så att den fortfarande fungerar är ju ett bra tecken.
Hej!
Vi har nu fått veta att han är upphittad, hade ramlat och hamnat på sjukhus. jag vet inte så mycket om vad som hänt, men han är tack och lov ok.
Nu ska jag sova, kram på er!
Det var goda nyheter.
Oh, vad skönt att höra.
Härligt! Be honom svara i mobilen nästa gång. =)