• Anonym

Närsynta fler???

Jag har senaste tiden känt mig yr och haft svårt att flytta blicken fort. Jag blir spänd och stel i huvud och nacke. Har trott det beror på att jag mår dåligt men idag gjorde jag ett syntest och jag var närsynt. Jag hade -0,50. Jag trodde jag var långsynt men det var jag kanske inte då...

Ni som har som jag, blev ni hjälpta av glasögon? Är det mycket eller lite att ha -0,50?

• Svar på tråden Närsynta fler???
  • Anonym

Men kan dtwe bero på ögonen att jag är så spänd och det liksom gnaver i ögonen?Svårt att flytta blicken fort och måste blinka till hårt ofta. Kan jag ha så mycket problem om jag bara har så lite synfel...?

• Anonym

Jo men kan jag ha fått dålig syn bara just för tillfället för att jag är spänd och mår dåligt just nu??

Önskar att min spända nacke och konstiga spänning i huvudet kunde försvinna med glasögonen...

• Anonym

Men jag har ju minus 0,50....

• Anonym

Skulle de sett om jag hade brytningsfel eller skelning?

• Anonym

nej, du får nog acceptera att du ÄR närsynt.

Anonym skrev 2009-02-17 18:56:34 följande:
    Jo men kan jag ha fått dålig syn bara just för tillfället för att jag är spänd och mår dåligt just nu?? Önskar att min spända nacke och konstiga spänning i huvudet kunde försvinna med glasögonen...
    sa de nåt om bilkörning?
  • Anonym

Att jag låg på gränsen för att få köra utan glasögon...sa de om bilkörningen.

Jo, men jag läste nåt att om man var väldigt spänd så kunde man få nåt som kallas falsk närsynthet. Men ja herregud jag accepterar att jag är närsynt. Det var skönt i ögonen när han satte det glaset framför som jag skulle ha sedan....hela ögat liksom slappnade av.

Svar på tråden Närsynta fler???