Inlägg från: Anonym (WH) |Visa alla inlägg
  • Anonym (WH)

Partiell mola

Jag har det senaste året drabbats av först utomkvedshavandeskap och nu ma (ev partiell mola). Jag får ingen utredning då läkarna säger att det enbart är otur. Är det någon som varit med om liknande. Jag är så orolig över att det ska vara partiell mola.

• Svar på tråden Partiell mola
  • Anonym (WH)

Tack för era svar. Jag får mitt besked på måndag då jag ska på återbesök. Har försökt förtränga det lite men nu börjar det närma sig.

Jessika: Har du fått besked?

• Anonym (WH)

Jessika: Nej vad tråkigt... Jag var sjukt nervös imorse men som tur var så var det ingen mola hos mig. Hoppas det går bra med lungröntgen. Skriv gärna och berätta hur det går.
    kram

• Anonym (WH)

First baby: Varför blev du skrapad en gång till? Vad hade du för hcg? Förstår inte att de kunde missa din partiella mola. Jag fick själv ta tabletter för att framkalla mitt mf i december och blev sen skrapad i februari då där var rester kvar. Resterna visade ingen mola men då borde jag ju kunnat ha mola i det som kom ut redan i december.

Det finns så lite information att hitta om mola tycker jag.

Lycka till tjejer!

kram

• Anonym (WH)

Jessika: jo jag har förstått det precis som du skriver. Jag var ju på kontroll i måndags och ville att de skulle ta blodprov då men de tog bara urinprov och det var negativt. Det betyder ju bara att det är under 25. Får väl testa själv om nån vecka men det är ju alltid skönare att få ta blodprov.

Men visst hoppas man att de vet vad de håller på med. Tyvärr har jag inte så bra erfarenheter av den offentliga sjukvården här. De hade friskförklarat mig innan en privat gyn såg att där var rester kvar och det blev akut-op. Jag har inget förtroende för dem utan min erfarenhet är att man själv måste hålla koll på allt och det är för j***t. Hoppas de tar bra hand om dig där du går. Jag förstår att det känns tungt, jag var helt övertygad om att jag skulle få samma svar som dig. Vad jag läst på nätet så är partiell mola den "snälla" varianten och endast 1 - 5% utvecklas till nåt allvarligare och då är det tydligen vanligt at man har väldigt högt hcg. Jag tycker det verkar positivt för dig. Kram

• Anonym (WH)

Jessika: När jag mådde som sämst, hade ju ett utomkveds i våras och när jag äntligen blev gravid så blev det ma, så tänkte jag "nu är det som det är, antingen lägger jag mig ner i sängen och drar täcket över huvudet eller så får jag försöka se det positiva och kämpa vidare". Vissa kvällar låg jag bara i sängen och tyckte synd om mig själv men nu mår jag lite bättre även om det är tunga dagar fortfarande. Jag kan ju bli gravid iaf och hoppas att en dag få ett barn också. Tanken att aldrig få barn skrämmer mig väldigt mycket. Var rädd om din man och ditt barn! Ni fixar det tillsammans!

• Anonym (WH)

LC04: Vad är det som gör att man misstänker mola?

• Anonym (WH)

First baby: Läste din blogg så förstår nu. HOppas det går ner till 0 snabbt och att lungröntgen är bra. Jag tror att de vill göra lungröntgen direkt och om värdet sen är 0 så sprider det inte sig. Men det är bara vad jag tror. Fråga din läkare! Trist att man måste tjata för att få hjälp. Känner igen det allt för väl tyvärr.

Svar på tråden Partiell mola