Inlägg från: xxJessikaxx |Visa alla inlägg
  • xxJessikaxx

Partiell mola

Hej, jag har nyligen också haft MA, och månaden före det MF. Det visade sig vid VUL under v 7 att hinnsäck fanns men inget foster och samtidigt hade jag väldigt högt HCG som dock steg för lite, så jag skrapades i fredags för snart två veckor sedan och kommer i dagarna få veta om detta är en mola. Är som du jättelessen och rädd, men min läkare sade att mola INTE är cancer och ju fortare man upptäcker det desto bättre prognos. Det finns endel äldre och stängda trådar om mola här på FL och jag kan säga att de flesta som fått diagnosen har tagit sig igenom detta och många har fått barn efter det.
    När får du besked om detta? Inboxa gärna om du vill.

• xxJessikaxx

Endast jag, tack för ditt svar. Fick du gå på många kontroller då detta konstaterades? Vad var dina "symtom"? Vet du om du hade en ofosterlig graviditet, hur dina HCG-värden låg mm?

Grattis till graviditeten

• xxJessikaxx

Endast jag, ok. Blåsorna märkte du inte av själv, utan det såg dem vid analysen? På mig såg de inget foster, men det kan ha varit tillbakabildat och alltså inte synligt. Varför gjorde de VUL, för att se att inte blåsor och sånt fortsatte växa där inne?
    Du behövde aldrig röntga lungorna eller så?
    Tack för dina svar än en gång, verkar inte vara så vanligt detta och man har ju så mycket frågor!

• xxJessikaxx

Bumblebina skrev 2009-02-19 08:20:25 följande:

Har haft fem mf, varav en ofostrig och en partiell mola. Efter den partiella molan fick jag gå på kontroller i ett halvår efteråt med vul och HCG-kontroller och graviditetsförbud. Har tre barn och väntar nu vårt fjärde som beräknas komma i slutet av maj. Så tappa inte sugen, men jag vet det är jättejobbigt!
    Hejsan, vi är några stycken i alla fall då. Man får ju lite hopp när man ser att de flesta fått barn efteråt. Har du haft två molor eller var den ena "bara" ofostrig? Hur tidigt kan man säga att man INTE drabbats av detta vid nästa graviditet, för det måste ju vara jobbigt att inte veta om det är "normalt" nästa gång man försöker?
  • xxJessikaxx

Bumblebina, jag har blivit gravid med hjälp av pergotime, ägglossningsstimulernade så jag gjorde mitt VUL redan i vad som skulle ha varit v 7, men då såg hinnsäcken ut att ha varit i v 5 och inget foster syns. Läkaren kunde varken bekräfta eller dementera att det var en mola, det var mitt förslag och då sa hon att hon själv funderat på och att vi för säkerhets skull skulle analysera skrapet. Tänker att om det nu är det så fick jag iaf bort graviditeten fort och det borde ju ge en bättre prognos än om det upptäcks i v 18 eller nåt sånt.
    Jag kommer i fortsättningen få göra täta kontroller om jag blir gravid i framtiden för jag har dels en stimulerad graviditet, dels är jag diabetiker och sen då om detta visar sig vara mola också...Snacka om att det i så fall blir en högrisk-graviditet om jag blir gravid igen!
    Vill tillägga att jag fick ett mf månaden före också som var väldigt tidigt, och kom ut av sig själv. Har även två tonårsbarn sedan tidigare med en annan man och en treåring med min nuvarande man, det var en helt komplikationsfri graviditet så jag har hopp iaf.

• xxJessikaxx

Tack för alla era svar. Mitt provsvar är klart har jag fått veta och läkaren kommer att ringa upp. Anonym, har det gått bra trots molan? Inga problem med lungor och annat? Hur länge har du hållt på med behandlingen?
    Beklagar den sena förlusten av ett barn, väldigt ledsamt

• xxJessikaxx

Nej inte än, men jag vet att svaret är klart så jag hoppas få det i morgon! Lycka till TS, vi får se hur det går för oss.

• xxJessikaxx

Har fått veta nu att jag har en sk partiell mola. Uppföljning med HCG-tester varannan vecka och lungröntgen, graviditetsförbud i minst ett halvår. Hoppas det går bättre för dig, TS.

• xxJessikaxx

Tack Endast jag, men av alla här inne på FL som fått denna diagnos, som ju är få för det är ju ovsnligt, så verkar de flesta ha "överlevt" och till och med fått barn efter det, så det är ni som ger mig hopp!
    Skall på röntgen och efterkontroll på onsdag och det som oroar mig nu är att jag som har ett håll i bröstkorgen och gurgel i halsen men jag kanske är sjukligt hyponkondrisk just nu plus att jag ju är förkyld så det kan ju vara orsaken.

• xxJessikaxx

TS, vad skönt att det var ok för din del.

Jag mår skitdåligt Funderar faktiskt på om jag behöver nåt antidepressivt, har aldrig tagit sånt tidigare men jag känner mig passiv, likgiltig och nära till gråt hela tiden. Känner mig ensammast i världen med denna skumma åkomma. Verkar inte finnas ngn på hela FL ens som är mitt i detta som jag är. Det enda som håller mig över ytan just nu är sonen, 3 år. Nej, jag hoppas röntgen är ok men med alla motgångar vi haft sista tiden så vore det inte konstigt om den också skulle visa nåt skit. Tack för att ni bryr er ialla fall...

Svar på tråden Partiell mola