• LeeLoo82

Partiell mola

hej allesammans......skulle bara vilja ger en MASSA KRAMAR!!!!!!
    Hade själv komplett mola aug06. skulle vilja fråga vilka hcg-värden ni hade när ni skrapades...om ni vet alltså. Jag ser att vissa av er har haft dålig erfarenhet från sjukhusen...själv hade jag urkass relation med mitt sjukhus(Lund). Kändes som ingen visste så mycket om mola.....kollade det mesta på nätet.....och har haft jättemycket kontakter här på fl sen. Som sagt många kramar till er alla........
    Det finns en sol efter mörkret...

• LeeLoo82

Jessika: Det var i 12:e veckan de upptäckte det....var som att släppa en bomb från ingenstans. det ända de sa till oss var att vi var så unga och att vi hade "gott om tid" att försöka senare. det är kanske inte det vi ville höra för det barnet var planerat ändå. Jag hade över 500 000 i hcg.....och jag gick på blodprover varje v tills det att värdet var på 0(dvs under 2 det går ju inte att mäta under två). och det var jag i november tror jag så det tog oss 4 månader. Fick gravförbud i 1 år.....kändes som evighet, men nu i efterhand har det ju gått fort. Efter nov tog jag blodprov 1 gång i månaden. Min läkare hade sagt till mig att gravförbudet var 1 år från skrapningen...men så var ju inte fallet utan 1 år från 0 värdet. Jag blev gravid i mitten av november 07. fick världens bästa service efter det. gjorde 3 vul utöver de två som ingår......allt var toppen...nu sitter jag här med världens goaste son. vägen hit var lång och jobbig...och som jag skrev tidigare så har jag fått mycket hjälp tack vare fls forum. jag ställer mer än gärna upp på att finnas lika mycket här för er som de andra som ställde upp för mig....

• LeeLoo82

Jessika: Ja jag trodde aldrig att jag skulle kunna få barn igen. När jag väl blev gravid igen trodde jag först inte på det. Men clearblue visade inte fel. Jag fick mitt första vul i v 7 och där konstaterades att hjärtat slog( jag hade aldrig ngt foster vid förra grav). frågade ju läkaren såklart om det var mer säkert nu då eftersom hjärtat slog...men de kunde ju inte lova ngt. Så mega nervös jag var fram till v 12 då vi fick ett nytt vul och där såg vi då lilla masken.....livlig.....jag tror att min rädsla för missfall/mola försvann då......mina kompisar stöttade mig fullt ut och sa att jag skulle börja njuta då. men ja tanken fanns ju genom halva graviditeten att tänk om....jag fick låna av en kompis en angelsound(hjärtlyssnare) och det kan jag nog säga att den hjälpte mig änne mer....lyssnade på "maskens" hjärta varje dag innan jag gick till jobbet....sen fick vi ett till vul i v 16 och sen då v 19 och 32. hade jag inte frågat om fler vul hade jag bara fått det i v7. så var på dem mer att ni vill och e oroliga nä den tiden kommer.....för det gör den......jag hade ju den jobbigaste tiden då när jag egentligen skulle fått första bebisen......var planerat till mars 07.....jag grät och grät och frågade mig själv tusen gånger.....varför....nu skulle vi ju haft en bebis i famnen...men vi sitter fortfarande bara två.....ddet är ju lättare att tänka possitivt under vår-höst...den där vintern e väldigt jobbigt.....
    nu e jag inte alls nervös över att få mola en gång till....risken e ju ntrots allt lika minimal som för resten av alla blivande mammor. en gång ingen gång......men trots det skulle jag nog ändå vilja få vul tidigt vid nästa graviditet......för vi vill ha syskon till vår Joel.
    generellt är det så att partiell mola=6 mån gravförbud....komplett mola= 1 år gravförbud. men det är ju klart att det finns undantag...

• LeeLoo82

det gick långsamt neråt....men jag stannade aldrig av....
    37 är ingen ålder längre......finns många som blir gravida långt efter 40.....
    man måste alltid se det possitiva i allt. kram

Svar på tråden Partiell mola