Inlägg från: First baby |Visa alla inlägg
  • First baby

Partiell mola

Hej tjejer. Jag drabbades av misstänkt druvbörd i dec. Skrapades 5/1. Snabbsvaret visade ingen mola. Skrapet skickades för analys i Lund. Jag skrapades igen 2/2 pga rester.
    IDAG(!!!!) ringde dr från skrapning nr och sa att jag visst hade haft mola. En partiell sådan. Lämnade prov idag occh ska rötgas snart. Hon skickar remissen idag. Jag e så arg, ledsen, förtvivlad. Jag väntar på en titthåls op på vä äggstock och skulle bara göra det o sen göra bebbe igen, men nej. Här blev vi osså "snuvade på konfekten". Jag skrev blogg innan. Ska ev börja skriva igen då. men ite idag är för ledsen för det. Är detta en tråd för oss med mola då?Att spy galla här? och stötta varann?...

• First baby
    Svar på #34
    Anonym, trådstartaren: hej!!!
    Skrapades pga rester, blödde från där moderkakan satt sa en läk som undersökte mig....innan skrapningen nr2.

LC04: svaret e snabbsvar. PAD svaret tar längre tid. Mitt snabbsvar visade INTE mola. IGÅR fick jag veta att det visst var mola i skrapet nr ett dvs 5/1!!!!!! Skrapades2/2 för resterna...
    Jag var så glad att det ej hade visat mola först. Vi tom firade!!! Igår var dagen svar idag, lite bättre. Det e bara att bita ihop och kämpa.  Jag skev blogg under jan så ni som vill kan läsa....

Mitt HCG=20 igår. Hur långt tid tar det ner till 0 tro? Som Jessika skrev kan det ta lite längre tid i slutet...***ÅNGEST***Skrikandes
    ♥♥♥♥♥♥
  • First baby
    EN TILL SAK:

....slog mig. Jag har ej fått göra lungrtg än. Men ska gå på en. Läk skrev en remiss igår. Blir väl kallad...
    Vissa tar det direkt efter skrapningen. Jag skrapades 5/1(var gravid sen 5nov. Tappat räkningen nu)....iaf...skrapades igen 2/2 för rester. Jag undrar om det e bättre kanske göra lungrötgen efter ½år...då kan man ju om det finns ngt som spritt sig. Så nära inpå sktrapet låter ej troligt att man hittar ngt (om det nu spridit sig..?

♥♥♥♥♥♥Johannes min älskade man. I love YOU♥♥♥♥♥♥
  • First baby

Hej tjejer. Fick lungtg tid 6 mars alltså 2 månader efter skrapet nr 1. Känns på ngt sätt mer säkert göra det än att skita i det. Dessutom 2 mån efter är bättre än direkt efter skrapet. Då borde man se ngt.

Jag ska ringga KK och fråga när jag ska ta nästa S-hcg prov. Den i ons visade 20. (mitt första kontroll)
    Helt jävla sjukt att här i Malmö mungerar Kk helt dåligt. En tjej som haft mola för 1 år sen berättat att allt får man följa själv.
     Nu när hon blev m barn fick hon sköta allt. Ringa o tjata sig til VUL varje vecka , för att prover m.m
    Tog provet i ons. Ingen har ringt o sagt ngt. Jag har ringt själv!!!Igår sa de att återkomma idag OM ingen ringt....
    Nu jävlar i det...e i telkö....

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • First baby

ÅHHHHHHHHHH vicka nötter!!! En sur ssk svarade. Jag sa tt när jag var där i ons så frågade jag noggrant ang uppföljning o så. Hon som tog povet sa att DE skulle ringa o ge svaret på HCG. Jag sa tt ingen hade ringt och hon sa m sur röst  "det e alltid pat som ringer, för SÅ fungerar det här"
    Jag var tvungen ta till min AK4 i form av verbal info vart jag nämligen jobbade, så jag var ingen bortkommen pat. (jag arbetar själv på sjukhuset på akutvårdsavdelning)

Jag sa det e 3 gången jag ringt och då började hon predika att blodet kanske ej var bedömd av en läk och blablabla, men sen mitt i en mening sa hon...jag ser här du ska komma om 2v. Kom bara och ta ett blodprov.
    OK TJEJER. Jag ska berättar hur dt kommer gå då, nästa gång jag får ngt svar. (jag kan själv läsa svaret. Följer min journal till punkt o pricka)
    Jag hatar tala om vart jag jobbar, för är man en pat SÅ e man en PAT oavsett avrt man jobbar. MEN bitchar de sig, e det definitivt m fel person.
    Jag tror ej det funkar lika kass på andra sjukhus.

♥♥♥♥♥♥
  • First baby

En till sak:
    Min mens kom igång igår. Men lite diffus..idag kom Nigariafallet. Hade jätte ont när sambon skulle till jobbet. Han tog fram mina "mens-piller" och jag gick till toan. Det rann hela vägen. Jag alltid brukat sova m tampong, men sen skrapet använt bara bindor. Vågar ej använda tampong än. men ska köpa Ellen tamponger tänkte jag.
    När jag satt på toastolen rann d så mkt. Antingen e det första mensen eller ngt mola-skum. Jag e skitnojjig.

♥♥♥♥♥♥
  • First baby

Jag ska ta varann v tills HcG värdet e till 0. men man måste själv ringa, kolla svaret o fråga när man ska komma igen. Inte bli kallad eller påpssad om man tror det.  Jag har ej träffat ngn efter skrapningarna. När jag skapades första gången 5/1, ringde dr för ge mig (den falska) snabbsvaret efter 1v, FÖR JAG HADE RINGT hennes sekr o bett henne ringa o ge mig svaret (efter 8dagen efter 1:a skrapningen.Hon ringde efter 10dgr efter skrapningen)
    Då berättade att jag FF hade ont och att det högg till på kvällarna o att jag bloade ff. Då sa hon att jag skulle ringa blödningsmott, hon skulle fixa en tid till mig. Fick tid till dan efter. Då fick jag hem piller (methorgin) att livmodern skulle dra ihop sig.Dessa läk jag träffade då var ej samma som skrapade mig.
    Sen fick jag tid efter 1v. Kom dit, rester kvar ff
    . Fick tid efter 2v (!!!) till skrapning nr 2. Alltså 2/2 av en helt annan läk.
    Ni kan läsa min blogg. Skrivit noggrant allt.

Efter skrapning 2 blödde jag 1v. Dr kom in på uppvaket o sa att allt hade gått bra till. han var jätte trev lig. SEN NADA, nothing.
    Jag visste jag väntar på en Uljud tid (sen innan) jag ska Uljud min vä 'äggstock. Ska göra det den 10 mars. (Skulle op en cysta på vä äggstock, men blev gravid.)
    Tur e att han dr som ska Ulud mig e samma som såg jag hade missfall/ev mola den 30/12 när jag åkte dit på en akut tid. (hade blött konstigt hela julhelgen, brunt äckligt)
    Han dr var osså med då man såg jag hade rester kvar efter skrapning nr 1.
    Så jag ser fram emot Uljudtiden. Han ska göra en speciell Uljud. 3 D. Dels för äggstocken o sätta mig på op kö igen och för att dr som skrapade mig först (hon som ringde nu i ons o gav mig PAD svaret)ctyckte jag ev kunde ha en "delad" livmoder" för det hade vatt svårt att skrapa mig. men dr som skrapade mig andra gången sa att det ej alls hade varitsvårt att komma in i livmodern. Har man delad livmoder (septum/bicornis) kan man ha barn ändån, men tills den 10mars vet jag inget.
    så 6 mån e chill för mig eftersom jag ska operera bort cystan ändån, men det kan bli ev i maj I think...
    HCG e nere på 20 (i ons) första provet) hoppas den går ner inom en månad, då kan vi göra bebbe till okt (som nu sist iaf) sista mensen hade jag 20okt, blev gravid runt 5 nov....

VI VILL HA BARN snart , som ni då. Det känns super vi är tillsammans, hålla ihop o trösta varann.

♥♥♥♥♥♥kram på er♥♥♥♥♥
  • First baby

Han själv sa att detta är ett universitssjukhus och då e det många läk(specielister) i rulians och tyvärr kan man ej få samma läk som "håller" i en...tyvärr. han sa så, när jag träffade han sist(då innan skrapning nr 2. Men han e snäll.

♥♥♥♥♥♥
  • First baby
    God morgon!!
    kUNDE EJ SOMNA INATT. La oss runt 01,30. Sen låg jag vaken o kunde ej somna. Skrikandes
    Hade förvisso vaknat 11,30 fredag min lediga dag. Jag visste jag skulle upp 05,40 för att jobba helg. (börjar 06:45)
    Somnade runt 04:40...zzzzzzz
    E inte trött än, men kommer bli runt 11-12. Tur vi har rast 1½h. Mannen ska bjuda ut mig på restaurang ikväll. Vill ej somna där helst Räcka ut tungan

Bicornis ger ej molor vad jag vet.
    Jag önskar er en trevlig dag.
    Jag e glad idag. Min sambo har bott hos mig sen vi date´ade men igår lämnade han helt o hållet lgh han sålde i jan. Han sålde den så fort vi fick veta vi vänta barn. Igår sa han att vi ska göra en weekend till London. Att ha trevligt o njuta. För vi haft det svårt, nu sista månaderna. He is sooo lovely
    ♥♥♥♥♥♥
  • First baby

S-HcG: 20
    den 25febr

Idag: 11!!!! Jippy!!!!!!!! (tog på jobbet :)

♥♥♥♥♥♥JIPPYYYYYYYYY
Svar på tråden Partiell mola