Inlägg från: Anonym (frustrerad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (frustrerad)

Partiell mola

Jag har varit med om nästan samma sak. I december var jag tvungen att avbryta graviditeten i vecka 19. I mars så fick jag ett efterlängtat plus på stickan igen. På vul sa läkaren att det såg ut som mola. Veckan efter sa han att det inte såg likadant ut, och jag fick t.o.m lyssna på hjärtljuden. Veckan efter så började jag blöda, och fostret var dött. Det blev en skrapning pga att läkaren igen trodde att det var mola. Nu väntar jag på svaret.
    Det känns som att jag aldrig kommer att få ett friskt barn :( Till mig har läkarna också sagt att jag "bara" har otur, och det blir ingen ordentlig utredning. Kanske efter tredje gången har dom sagt. Men ska man verkligen behöva bli gravid en tredje gång innan dom gör nånting?

• Anonym (frustrerad)

Jag var på vanliga ultraljudet, och då upptäckte dom att bebisen inte hade några njurar, samt att benet var missbildat pga att det inte fanns tillräckligt med fostervatten. Men dom tog nog prover och det visade på att det var en ren slump att det blev så. Otur helt enkelt.

Vad lite information det finns om mola/druvbörd. Och det är ingen som har hört det förut heller verkar det som. Men jag har iaf slukat all info jag har kommit åt, så jag känner mig ganska förberedd.
    Är så glad för att jag hittade denna tråden, kände mig ensammast i världen även om proverna inte visat att jag har det ännu.

• Anonym (frustrerad)

Jag får reda på svaret på torsdag. Är skiitnervös! Men även om det inte är någon mola så har jag och sambon bestämt att vi tar en liten paus i bebisverkstan. Jag klarar inte av flera motgångar just nu!
    Sen så råkar jag jobba på sjukhuset här, och alla vet om vad som har hänt. Det blir jobbigt när folk tittar snett och "tycker synd" om mig.

• Anonym (frustrerad)

Jag hade ingen mola, utan ett "normalt" missfall. Läkaren trodde att det var mola pga alla blodådror jag har i livmodern. Har tydligen ovanligt mycket sånt. Sen hitta han en jädra massa cystor, men han sa att så länge dom inte påverkar mensen eller om jag får svårt att bli med barn så kan cystorna vara kvar. Men han sa att det var fritt fram att försöka bli gravid igen. Han rekommenderade faktiskt att jag skulle försöka igen, just pga att kolla om cystorna ställer till besvär och jag inte blir det. Eller att jag får ett missfall till så att det blir utredning direkt.
    Men det är iaf stopp i babyverkstaden nu ett tag. Får se hur länge jag kan hålla mig.

• Anonym (frustrerad)

Glad påsk på er allihopa!

• Anonym (frustrerad)

Skrapningen blev analyserad. Jag har redan från början haft lågt HCG, det högsta jag kom upp i var 3200. Men läkaren var envis och trodde ändå att det var en mola pga vad han såg på vul. Var på ett nytt vul i samband med provsvaren och då kom han underfund med att jag har ovanligt mycket blodådror i livmodern och att det därför såg ut som typisk mola. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när han sa det. Sen så hittade han ganska mycket cystor, men dom ska vara kvar tills jag får problem med dom tydligen.

Grattis Jessica till nollan!

Svar på tråden Partiell mola