• LC04

Partiell mola

Fy vilket trist bemötande first baby. Som om att det inte är nog som det är. Har du fått prata med nån doktor i lugn och ro efter dina skrapningar? Känns ju som du skulle få göra det.

Min erfarenhet från Jönköpings sjukhus är bara positivt än. Jättebra bemötande från första stumd och snabb vård, det betyder så mycket.

Jag ska oxå ta prover om 2 veckor sen efter 2 veckor igen och beroende på vad det då visar så ska jag ta varannan vecka eller 1 ggr/månad i 6 månader.

• LC04

Har ni hört nån som det varit misstänkt mola på men som hade det sen?
    Griper efter halmstrån :-/

• LC04

Usch vad du är illa skött av vården. Sorgligt att läsa. Det verkar ju helt sjukt att du inte får reda på dina provsvar utan att behöva ringa själv. Och uppföljning måste ju nån som vet hur det skötas ha hand om, det kan ju inte vi veta som patienter.

Kan du inte försöka boka in lite extra tid den 10 mars då du ska göra ditt ultraljud så ni får prata i lugn och ro efter allt som du går/har gått igenom? För det var väl en dr som du har förtroende för.

• LC04

Skönt att det går åt rätt håll, first baby.

Själv väntar jag på mina provsvar i veckan. Usch på torsdag skulle jag gått på inskrivning om allt vart bra.
    Dessutom sitter jag och läser "barn i oktober" trådar. Smart för det får ju en att må bättre...... not Blää.

• LC04

Jag tar mitt på tisdagen dan innan dig, xxjessikaxx.
    Har ni testat med gravtest? När de blir negativt är det ju under 50 iallafall

• LC04

First baby: jag förstog inte riktigt om det var nån fråga till mig? (lite trög på morgonkvisten

LeeLoo82: Jag hade 13200 i HCG när jag skrapades och jag hade gått 8 fulla veckor precis.

Jag har också funderat på det där med preventivmedel. Jag vill absolut inte äta några piller. Hade spiral nu innan vi började försöka få barn som jag var nöjd med. Men det känns ju menlöst att sätta in för några månader. När det får bli regnrock (kondom) på, trist men att bli gravid i förtid hade varit fruktansvärt. Avbrutet vågar jag inte, vet inte om han har sån koll som han tror och det här vill jag INTE gå igenom igen.

På mig såg ingen doktor något foster på ultraljudet hoppas att det inte är lika med en komplett mola.

• LC04

Härligt att höra att det går bra till slut.

Det känns verkligen som att det är TIDEN att vänta på att få börja försöka igen som är den värsta för psyket. Jag hoppas innerligt att jag slipper vänta ett helt år.
    Är det hur snabbt HCG sjunker som avgör det eller?

• LC04

xxJessikaxx, såg att de inte sett något foster på ditt VUL heller. Det ger mig lite hopp att jag också kan ha en partiell mola.

Idag ska jag jobba och det ska bli skönt att tänka på nåt annat några timmar. Skönt att jag inte hunnit berätta för folk att jag var gravid.

Svar på tråden Partiell mola