Inlägg från: First baby |Visa alla inlägg
  • First baby

Partiell mola

LCo4. Hej! Undrar ej en grej..Jag plussade runt 19 nov. (sista mens 20 okt) -08 Mens en hade ej kommit så jag tog gravtest...
    När jag var första gången på VUL i v 6+5 tror jag (enligt mina beräkningar sa en dr att han ej kunde se ngt, att jag antigen hade en ofostrig graviditet eller att jag ej v ar så långt gången som jag trodde...för han såg inget foster, bara hinnsäck. men 2v senare såg min privata läk, den 18/12 sa hon att jag är i v 7+5 (mätte) och hon såg hjärtslagen (vi med) och hon sa också arr jag var inte var ii 9+1 enligt beräkningarna här på fl.

Iaf...den 30 dec åkte jag in på kk, då en annan dr misstänkte molan...
    Jag var alltså ca 9+1 när det var kört...
    så bebben måste dött under 8 :(

Jessika: jag tog osså bort mig från alla gravid trådar. Jag tom slutade blogga. Ta inga gravtest. spara de istället. Hur skyddar ni er? Enligt: http://www.lakartidningen.se/07engine.php?articleId=895
    unde uppfölning är det ej så smart ta p-piller. Jag tål ej p-piller anyway, så jag tog/tar inga. Vi kört säkra persioder och alltid funkat. Men då jag blev gravid, sket vi i att köra det...en omedveten handling, men vi brydde nog ej oss längre om vi blev m barn. Eftersom jag hade vatt på ultraljud i samma veva jag hade ägglossning (i okt) o dr skrämde oss att vi ej skulle vänta för länge (vi e 33)...jag hade en äggcysta som dr bestämde operera bort. han satte mig i oplista. Så vi gick hem...lite rädda o hade sex i 1 vecka o blev m barn...Ooops.
    Nu vill vi ha barn så fort d går.

Precis komna från restaurang. Åt oxfile m vitlökssmör,klyftpot o rödvinsås o eb flaska vin delade vi. Jg jobbat hela helgen, ledig imorrn så idag känns det som en lörkväll, fö mig ;)

leelo82: Tack för om tanken :)
    ♥♥♥♥♥♥ Längar
  • First baby
    Svar på #82
    Vi kör säkra perioder/avbryta...vi alltid annars gjort. Rb mens, aldrig blitt gravid innan. Blev gravid nu sist eftersom vi ej körde säker period i börkan av nov...
    Men nu ska vi xtra försiktiga...men ff ingen kådis lr, ppilla. Jag gjorde en abort 2002, (låter absurt nu...I know...suck){#lang_emotions_frown}
    då satte de in en spiral...den läkte fel o 2mån efter drog min gynläk, (jag brukar gå till privat) ut den. Det var det värsta jag vatt m om i mitt liv!!!
    Den kändes som att dra ut en kniv därifrån...{#lang_emotions_cry}
    Never again spirre asså för min del.
    Min läk sa att man ej ska få en spiral direkt efter skrapning.Man bör sätta in 3mån efter skrapning.
    ♥♥♥♥♥♥kram på er
  • First baby

glömde bara tilläga att 2002 blev jag gravid m en annan pokvän, och gick på p-piller då, som jag hade glöm att ta (2tabletter)

♥♥♥♥♥♥
  • First baby

Jessika
    Partiell mola. Hon kunde ej se direkt molan, efter skrapet. men Uljudet 11 dar innan skrapet misstänkte den läk mola (pga vad han såg på uljudet)

Blev skrapad 5/1 den läk skickade till snabbanalys som viade ej mola.
    Hon skickade iväg provet vidare för PAD som tog längre tid. Den 25 ringde hon. PAD hade visat mola :(
    Hade rester skrap 2= den 2/2

♥♥♥♥♥♥
  • First baby

Jessika
    Partiell mola. Hon kunde ej se direkt molan, efter skrapet. men Uljudet 11 dar innan skrapet misstänkte den läk mola (pga vad han såg på uljudet)

Blev skrapad 5/1 den läk skickade till snabbanalys som viade ej mola.
    Hon skickade iväg provet vidare för PAD som tog längre tid. Den 25 febr !!! ringde hon. PAD hade visat mola :(
    Hade rester skrap 2= den 2/2

♥♥♥♥♥♥
  • First baby

skrev ovan vännen :)
    PM

♥♥♥♥♥♥
  • First baby

♥♥♥♥♥♥gomorgon. Vaknade nyss. Börjar 16:30 ikväll.
    Hur går d för er? Hcg osv?

(`°?.¸ ღ ♥ ღ Längtar ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • First baby

jag ska osså ta den ons nästa v. jag tog den i helgen på jobbet bara. Ff den gå ner i den farten, hoppas jag på 0 på ons...
    En sak, slagit mig...PM= 2 spermier o en 1 ägg. Sa min läk iaf.
    Ska jag bara ha sex 1 gång då jag försöker bli gravve? Sist hade vi sex 1 v i sträck...oroar mig att det var ärför ägget tog in 2 spermier? ...hoppas du förstod min fråga....

♥♥♥♥♥♥(`°?.¸ ღ ♥ ღ Längtar ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • First baby

Lc04Det du pratar om låter som ett snabbsvar .....Fråga om de ska göra en kromosom..tjosan...alltså PAD analys. LYCKA TILL!!! Min snabbsvar var felaktig.{#lang_emotions_frown}

♥♥♥♥♥♥
  • First baby

den (jädrans PAD) kan ta tid... unfortanly...
    Jessika: Vi kan söka nya "molor" genom att starta en ny tråd längre fram...(det lät patetisk m molor, men man får skratta lite åt det...för att glömma. Är inte mola en halvhäst/åsna? {#lang_emotions_surprised}

♥♥♥♥♥♥
Svar på tråden Partiell mola