• LC04

Partiell mola

Nä jag ska inte ringa idag. Ringde ju igår. Skönt att det slutat komma nåt så jag slipper trosskydd, hatar bindor av alla slag.

Ang svaret så har jag hellre en helg vetandes än ovetandes. För det enda jag vill är ju att ha ett svar åt nåt håll. Nu har jag och kidsen precis vart på ikea och köpt lite nya saker. Känns bättre att inte vara hemma. Helt sjukt vad jag fastnar i tankar här hemma.

Ikväll ska vi gå på bio och ut och äta med några vänner. Farfar kommer och passar barnen. Det ska bli superhärligt att komma ut tillsammans. Får ta några glas vin och dränka mina sorger i

Annars hoppas jag att vi kan ha en bra helg med lite sol på näsan och kaffe på altanen. Solen ger ju sån energi såhär års. Känns som det behövs.....

Kram på er och trevlig helg.

• LC04

Skönt att ha rtg gjord. Vi har alla tre prover på onsdag att hoppas på.

• LC04

Får ni göra nåt mer VUL just bara av Mola-anledning? Har glömt fråga min dr det.

• LC04

Ok, tur man slipper tyda sitt eget provsvar. Att du vågar gå in i din egen journal . Det vågar inte jag göra.

• LC04

Men om dom kollar upp dig från IT så kan du ju bli avstängd.

• LC04

Ok. då så.
    Vi får inte läsa vår egen journal eller skriva ut våra egna provremisser. En kollega kan skriva ut mina remisser för provtagning så jag kan ta proverna på avdelningen. Tänkte mest så du inte råkar illa ut. Nu ska jag sluta tjata om detta

• LC04

Jag jobbar som sjuksköterska på en ortopedavdelning. Kan inget om kvinnosjukdomar tyvärr.

• LC04

Jag har verkligen svårt att släppa tankarna på Mola-helvetet. Hoppas jag får alla mina provsvar snart så jag vet vad jag har att vänta. Känns som att gå och vänta på en dom.

• LC04

Ja det är sant. Det går upp och ner och det finns verkligen hur många saker som helst som är många gånger värre än det här. Jag klarar bara inte av att vara sysslolös för då funderar jag hela tiden. Och som du skriver är ju prognosen god både för att få fler barn och att det ej blir cancer av det.

• LC04

First baby: Skönt att din livmoder såg bra ut och hoppas att du får en op-tid snart för cystan.

Imorgon ska jag ta mina prover på jobbet. Är lite nervös att de inte ska ha gått ner men jag ju har blivit av med mina stora fina bröst och känner mig som vanligt igen efter graviditeten. Så värdena borde ju gått ner nåt illafall.

Svar på tråden Partiell mola