Inlägg från: xxJessikaxx |Visa alla inlägg
  • xxJessikaxx

Partiell mola

Aha ni jobbar bägge inom vården?
    Usch, jag känner att jag vill nöja mig med att veta att det är en partiell mola och inte komplett då det senare ju är ngt värre. Vill faktiskt inte veta nivån på "farligheten", känns som om de borde nämnt ngt om det om analysen visade nåt särskilt.

• xxJessikaxx

LC04, förstår hur du känner det. Vill bara försöka trösta lite genom att säga att det faktiskt inte känns som om livet är förstört även om jag fick den diagnosen. Låter kanske klyshigt men jag försöker tänka hur många som faktiskt har det värre, som ju försöker i åratal att få barn men inte lyckas, som har elakartad cancer som inte går att bota...ja du vet, listan kan göras lång.
    Just nu hoppas jag att sommaren kommer med stormsteg och att man bara känner, JA, nu är det dags, nu kan vi försöka igen! Det förutsätter ju att värdena går ner som de ska och inget annat tillstöter men jag försöker tänka positivt, har faktiskt bara läst om EN tjej här på FL som fick ngt allvarligare konsekvenser av sin mola med behandling med cellgifter mm, men som faktiskt trots allt detta fått barn efter molan.
    Du borde ju få svaret i början av veckan. Det kan ju fortfarande vara så att du inte har mola men även om du har det så lovar jag att man tar sig igenom det.

• xxJessikaxx

Lc04, jag håller med. Dessutom är jag sån, att mår jag dåligt själv dras jag till all möjlig deprimerande sidor på nätet som bara gör mig ännu ledsnare. Nu är min man borta till på onsdag så jag bävar lite, men på dagen går det ju bra när man jobbar och så, men sista tiden har vi haft lite lite på jobbet och då är det ju lätt att tankarna far iväg, särskilt om man får tid över att söka deprimerande sidor på webben.
    Håll ut, vi är ju fler med skiten!

First Baby, det där med yrseln låter ju jobbigt, tror inte det har med molan att göra iaf även om jag inte är nån läkare, men kanske bör kollas upp? en del oskyldiga virus ger ju yrsel också.
    Spännande med London och sambo iaf

• xxJessikaxx

First Baby, skönt att det gick bra på kontrollen Har cystan med molan att göra tror de?

LC04, ja, här är taxöronen tillbaka med besked Det om något är väl ett tecken på att grav.hormonerna är låga tycker man.

• xxJessikaxx

First Baby, vore skönt att bli väck cystan förstår jag, hoppas det går fort!

Lc04, det var tråkigt besked, blöder du längre? I så fall tyder det ju på att det är vävnad kvar som ska ut och då sjunker det nog inte så fort som det ska! Du måste få veta snart om det är PM eller inte tycker jag. Ett vanligt MA kan ju också göra att HCG:t dröjer sig kvar.

Lämnade själv prov i morse som bör vara klart under eftermiddagen.

• xxJessikaxx

HCG nere på 4 för min del
    Känns bra att det går åt rätt håll även om läkaren trodde jag skulle vara nere på 0 den här gången.

• xxJessikaxx

Lc04, vännen, KRAM! Vi finns ju här i alla fall, och kommer att dela din oro och frustration i minst sex månader till. Jag tycker det tar ovanligt lång tid för dig att få svar på analysen. Du vet ju vad jag sagt förut: Inte en enda en har fått komplikationer av sin mola i denna tråd, utom EN tjej som fick gå på milda cellgifter och hon är ju frisk idag! Vet att man vill bryta ihop ibland, men håll ut!

• xxJessikaxx

Lc04, bra jobbat. Ja, så länge är det ju omänskligt att vänta! Då hinner man ju tro att man är döende eller nåt när man aldrig får besked!
    Ngn annan läkare måste ju ha tillgång till dina provsvar?

• xxJessikaxx

Grattis, vet du, kände på mig det

First Baby, vi får förlita oss på varann nu då. Tycker läget verkar ljust för oss i alla fall. Vi har ju låga värden bägge två just nu.

• xxJessikaxx

Ja, mig gör det inte så mycket faktiskt. Med pergotime har jag hittils haft lätt att bli gravid, har lyckats tre ggr av tre försök (fast de två sista blev ju tyvärr missfall ). Så jag tänker mig att om vi försöker på augusti-äl:en med pergo så OM vi har tur så tar det sig redan då och jag kan njuta av en sommar med god mat, vin och annat trevligt. Man får ju försöka se det positiva i det hela.

Svar på tråden Partiell mola