Inlägg från: xxJessikaxx |Visa alla inlägg
  • xxJessikaxx

Partiell mola

Hello!
    Ja, vi får hoppas på stadig nedgång på våra värden! Va skoj att du vinner lite cash, dem kan man ju alltid trösthandla lite för
    Försöker också tänka att det finns många som har / har haft det värre och inte självömka mig själv för mycket.
    Vi skall också glo på schlagerfestivalen, hör liksom till.
    Ha en skön helg så hörs vi!

• xxJessikaxx

Litenbebbe, välkommen, skönt att du hittade hit! Vad skönt för dig att det trots allt börjar lida mot sitt slut för din del, hur har det varit sedan i oktober? Har värdena gått neråt sakta men säkert och inget annat tillstött? Hur känner ni nu med "syskon-bakningen?"
    F B (Tror jag börjar kalla dig det ) Låter som ett trevligt tidsfördriv på en söndag och snosa bebbe är aldrig fel! Håller tummarna att värdet ligger på 0 för dig! Har hört att det inte är mätbart om det är 2 eller mindre, ngn som vet om det stämmer?

• xxJessikaxx

F B, men så underbart! Va härligt, då får vi stötta varann fram till bebisbakningen till hösten!
    Så superskönt att det går åt rätt håll med besked!

• xxJessikaxx

Här har vi mensvärk iaf =)

• xxJessikaxx

LC04, äsch då! Hoppas det inte är rester kvar som måste ut, så du åker på skrapning igen! Men sån himla otur ska du väl inte ha! Håller tummarna!

Min mensvärk var inte mensvärk utan kanske äl-känningar för jag har inte sett röken av den. Idag ska jag lämna nytt HCG förresten OCH göra den underbara cellprovskontrollen (som ju inget har att göra med molan)

• xxJessikaxx

HURRA! Mitt HCG är nere på 1! Det går verkligen framåt!

First Baby, ha en underbar resa!

• xxJessikaxx

LC04, är du helt säker på det där med kådisen? Tänkte om han liksom avbrutit mitt i allt och tagit på den, då kan det ju hinna hända grejor i alla fall! Förstår din oro. Vad är nästa steg i din utredning?
    Usch vad tråkigt med din morfar =( Skickar styrkekramar! Det ska ju inte gå att missa mola med den där analysen!

• xxJessikaxx

First Baby, Gud så tråkigt med inställda resan och kissarna =( Snacka om otur!

LC04, du kanske behöver piller som kan driva ut ev. rester som kroppen håller kvar? Hoppas du får tid för uppföljning väldigt snart!

• xxJessikaxx

LC04, tänk om du trots allt är gravid =) ? Skönt att du får bli uppkollad!

Håller tummarna för kissen, F B.

Vi drar till stugan nu och kommer hem i morgon. Ska blir riktigt skönt! Jag har ju varit och lämnat cellprov på livmodertappen förra veckan och jag vill veta om svaret på det kan påverkas av molan som ju kan ge förändringar i sig, så jag har satt upp mig på en av hans teletider den 9:e april. Har inte fått mens än, misstänker kanske att känningarna i magen var äl, och då borde mensen komma på ngn vecka, annars har jag ingen förklaring till det alls.

• xxJessikaxx

Hejsan, malla7, och tråkigt med dina ma:n =(
    Mola kan karakteriseras av högre HCG-nivåer och avsaknad av foster, så var det i mitt fall, men de kunde inte se ngt i övrigt på vul:et, inga typiska klasar eller blåsor som man kan se ibland vid denna åkomma. Jag hade en skum känsla hela min graviditet även jag, molet kom och gick och ibland mer ihållande smärtor som jag i efterhand tolkat som kroppens sätt att stöta ut ma:t av sig själv. Mådde ganska illa och hade starka grav.symtom som också kan vara typiskt vid mola. Testade flera ggr och fick starka utslag som jag tolkade som BRA men i mitt fall var det de höga HCG-nivåerna till följd av molan som gav starka plus.
    Mitt svar var klart ganska exakt 10 dagar efter skrapningen och jag blev fort uppsatt på lungröntgen när det väl var klart, för vissa ggr, dock väldigt sällan, kan metastaser spridas dit.
    I mitt fall har det gått förhållandevis bra, från 49.000 till 1 i HCG på dessa fem veckor och inga andra komplikationer. Håll dig här om du vill till du fått veta hur det ligger till.
    Håller tummarna att det inte är mola, men om det är det, så går det att ta sig igenom det också.

Svar på tråden Partiell mola