Hejsan, malla7, och tråkigt med dina ma:n =(
Mola kan karakteriseras av högre HCG-nivåer och avsaknad av foster, så var det i mitt fall, men de kunde inte se ngt i övrigt på vul:et, inga typiska klasar eller blåsor som man kan se ibland vid denna åkomma. Jag hade en skum känsla hela min graviditet även jag, molet kom och gick och ibland mer ihållande smärtor som jag i efterhand tolkat som kroppens sätt att stöta ut ma:t av sig själv. Mådde ganska illa och hade starka grav.symtom som också kan vara typiskt vid mola. Testade flera ggr och fick starka utslag som jag tolkade som BRA men i mitt fall var det de höga HCG-nivåerna till följd av molan som gav starka plus.
Mitt svar var klart ganska exakt 10 dagar efter skrapningen och jag blev fort uppsatt på lungröntgen när det väl var klart, för vissa ggr, dock väldigt sällan, kan metastaser spridas dit.
I mitt fall har det gått förhållandevis bra, från 49.000 till 1 i HCG på dessa fem veckor och inga andra komplikationer. Håll dig här om du vill till du fått veta hur det ligger till.
Håller tummarna att det inte är mola, men om det är det, så går det att ta sig igenom det också.