Inlägg från: Namin |Visa alla inlägg
  • Namin

Huvudsta i Solna

Är det någon som känner till något (positivt eller negativt) om Huvudsta i Solna? Jag har eventuellt en lägenhet på gång där och undrar lite om hur området är.

Mycket grönområden? Vad har stadsdelen för "rykte"? Någon som har bott där och trivts eller inte trivts? Finns det olika "bra" delar i Huvudsta?

Fördelar och nackdelar med att bo i Huvudsta helt enkelt!

• Svar på tråden Huvudsta i Solna
  • Namin

e d skrev 2009-02-17 23:26:38 följande:

Vilken gata i Huvudsta handlar det om? Jag tycker det är stor skillnad på att bo vid eller alldeles i närheten av huvudsta centrum eller närmare solnagränsen i gamla huvudsta. Ju närmare Solna centrum och Västra skogen desto bättre skulle jag säga. Jag tycker att det ligger bra till i alla fall med jättefina promenadområden neråt pampas marina och huvudsta strand, och nära till stan är det med t-bana också. Men som sagt, vilken adress är det tal om?
    Lägenheten ligger väldigt nära Huvudsta centrum...

Tack för era svar!

Men det känns jättesvårt att veta hur det "är". Som ni säger så är ju inte ryktet allt... Det är framför allt läget som lockar mig. Andra delar av Solna tycker jag känns mer "inklämda", men jag vet inte... Vad skulle ni säga är de "finare" områdena i Solna?
  • Namin

Kanske inte så oväntat att det finns lite blandade åsikter... Men det är jätteintressant att höra vad ni tycker. Det verkar ju finnas både för- och nackdelar.

Vad (vilka gator) räknas till Gamla Råsunda?

Jag ska dit och titta och försöka bilda mig en egen uppfattning också!

Fler åsikter?

Svar på tråden Huvudsta i Solna