• Hjarte­sjalen
    Äldre 18 Feb 07:13
    3961 visningar
    29 svar
    29
    3961

    Inseminerad med donator spermier?

    Jag hae en fraga till er som ar inseminerade med donator spermier, eller om ni har barn redan som kom till via donator spermier.

    Ar du gift, ensam, homosexuell? Jag undrar o skulle vilja veta om era tankar kring detta, o vad din partner tycker/tyckte?

    Hur kanner ni nu, da, efter osv?

    Jag undrar efterom vi inte kan fa barn o funderar pa detta men maken kanner att det inte skulle bli hans barn om vi skulle ha sperma donator, detta e dock tankar o lite lost prat bara annu men jag skulle beh bolla lite tankar med er som redan har erfarenheten.

    Tack!

  • Svar på tråden Inseminerad med donator spermier?
  • Kluven­flicka
    Äldre 18 Feb 08:01
    #1

    Nu är jag i och för sig homosexuell o lever med en tjej men jag kan ju ändå berätta hur det är här..

    Vi inseminerade med donator, jag bar barnet o trots att det inte är min frus barn biologiskt sätt så är det ju hennes barn lika mycket..hon har ju varit med från början..det är hon som väntat lika ivrigt som jag..anknytit till barnet med en gång osv..För hennes dels är det absolut ingen skillnad o vi har aldrig känt att det skulle vara ngn annans barn..Dt är vårt barn o har alltid varit, det är vi som väntat barnet, förberett allt inför barnets ankomst osv..

    Jag kan förstå att han känner så nu, men jag tror att han säkert skulle kunna ändra sig..det är ju hans barn i hjärtat osv..

  • Hjarte­sjalen
    Äldre 18 Feb 11:43
    #2

    Hej Kluvenflicka.

    Ja, det later fantastiskt fint det du sager, o underbart om det kunde fungera sa aven for oss om det nu inte gar pa annat satt..

    Nar vi pratar sa vill min man oftast byta amne o han e plagad av att jag fragar fragor som "men tror du inte du skulle kanna att det e ditt barn till fullo aven om det e fran en donator, det e ju du o jag som e gravida o jag som bar barnet"

    Det e ju sa att jag i sa fall skulle vilja att han gar igenom graviditeten med mig till 100%, annars skrammer det mig, jag vill inte att han ska kanna svartsjuka eller andra konstiga kannslor nar han skulle se mig gravid......lite tabkar bara..

    Tack for ditt svar foresten!

  • Hjarte­sjalen
    Äldre 18 Feb 12:34
    #3

    Jag puffrar lite sjalv o hoppas nagon mer vill hoppa in har...

  • Äldre 18 Feb 13:37
    #4

    Hej!
    Tror vi "hälsat" på varandra förrut... Glad.
    Jag o sambon har använd oss av donerade spermier då han inte hade dugliga spermier.
    Lyckades på andra behandlingen (en IVF ) bli gravid och just nu känns allt bara så bra...
    Vi påbörjade också en adoptionsprocess nu i höstas och var helt inställda på att adoption var ett bra sätt för oss att bli förldrar på. Vårat mål var att bli föräldrar oavsett hur det skulle gå till...
    Kanske kan du fråga din man hur han ställer sig till adoption?
    Även om du själv inte tycker det kanske är ett alternativ så kanske det kan vara intressant att höra hans åsikt?
    Känner mig dock lyckligt lottat av ha en man som ifrån början varit öppen för donator... har läst här på FL om flera tjejer som längtar efter barn men som har män som inte vill använda sig av donator... känns som en olösbar ekvation.
    Min sambo ser sig själv som 110% pappa till det lilla som växer inom mig. Kollar barnvgnar och klappar o pratar med "magen".
    Hoppas det löser sig för Er...

    //Solkatta

  • Hjarte­sjalen
    Äldre 19 Feb 10:52
    #5

    Adoption har vi redan pratat om, o det ar han fullt med pa, men problemet e att vi inte har rad, + att vi inte uppfyller alla kraven som man ska.

  • Hjarte­sjalen
    Äldre 20 Feb 04:57
    #6

    Ingen mer som har erfarenhet av detta????

  • Hjarte­sjalen
    Äldre 22 Feb 04:02
    #7

    Jaaaaaag puuuuuuffffrar sjalv igen

  • Tarre
    Äldre 22 Feb 08:38
    #8

    Min sambo sa: om jag inte kan ge dig ett barn... så vill jag åtminstone kunna ge dig ett barn som är till hälften ditt... så e iaf en av oss biologisk...

    Sen vet jag att han tycker jag ser bra ut... så att få en liten som liknar mig e vad han hoppas på...
    Hoppas det löser sig för er!

  • Hjarte­sjalen
    Äldre 22 Feb 08:43
    #9

    Ja jag onskar att min man sa sa med till mig, jag vet ju inte vad jag kanner o hhur jag skulle vilja, men anda, det var fint sagt.

  • Äldre 23 Feb 18:46
    #10

    Vi kommer att göra en insemination eftersom min man inte har några spermier. Han tycker inte att den genetiska biten betyder något för han kommer att vara barnets pappa. Det blir helt enkelt vårt barn och ingen annans.

    Vi kommer att välja en anonym donator men kommer att få mycket information om honom. Vi kommer även att vara öppna om hur barnet blev till.

    TS: Kan ni kanske göra IVF?

Svar på tråden Inseminerad med donator spermier?