Inlägg från: Hjartesjalen |Visa alla inlägg
  • Hjartesjalen

Inseminerad med donator spermier?

Jag hae en fraga till er som ar inseminerade med donator spermier, eller om ni har barn redan som kom till via donator spermier.

Ar du gift, ensam, homosexuell? Jag undrar o skulle vilja veta om era tankar kring detta, o vad din partner tycker/tyckte?

Hur kanner ni nu, da, efter osv?

Jag undrar efterom vi inte kan fa barn o funderar pa detta men maken kanner att det inte skulle bli hans barn om vi skulle ha sperma donator, detta e dock tankar o lite lost prat bara annu men jag skulle beh bolla lite tankar med er som redan har erfarenheten.

Tack!

• Svar på tråden Inseminerad med donator spermier?
  • Hjartesjalen

Hej Kluvenflicka.

Ja, det later fantastiskt fint det du sager, o underbart om det kunde fungera sa aven for oss om det nu inte gar pa annat satt..

Nar vi pratar sa vill min man oftast byta amne o han e plagad av att jag fragar fragor som "men tror du inte du skulle kanna att det e ditt barn till fullo aven om det e fran en donator, det e ju du o jag som e gravida o jag som bar barnet"

Det e ju sa att jag i sa fall skulle vilja att han gar igenom graviditeten med mig till 100%, annars skrammer det mig, jag vill inte att han ska kanna svartsjuka eller andra konstiga kannslor nar han skulle se mig gravid......lite tabkar bara..

Tack for ditt svar foresten!

• Hjartesjalen

Jag puffrar lite sjalv o hoppas nagon mer vill hoppa in har...

• Hjartesjalen

Adoption har vi redan pratat om, o det ar han fullt med pa, men problemet e att vi inte har rad, + att vi inte uppfyller alla kraven som man ska.

• Hjartesjalen

Ingen mer som har erfarenhet av detta????

• Hjartesjalen

Jaaaaaag puuuuuuffffrar sjalv igen

• Hjartesjalen

Ja jag onskar att min man sa sa med till mig, jag vet ju inte vad jag kanner o hhur jag skulle vilja, men anda, det var fint sagt.

• Hjartesjalen

Zix, he o tack for ditt svar. Joda IVF har ju varit blanerat 2 ggr, men sa nar vi fick veta att mina aggledare vart oppna(som vi trodde var stangda i ett ar) sa bestamde vi oss for att gora vasectomy reversal pa mannen o hoppades den vagen, men operationen misslyckades, inga spermier kommer ut pga blockering el som vi tror att lakaren inte gjorde sitt basta.....
    O alla pengar vi hade el rattare sagt lanade ar nu borta, o vi ar helt stortade.

• Hjartesjalen

kirei: Hej pa dig ocksa o tack for ditt svar.

Joda du har sa ratt, visst e det hjarnspoken som finns dar, o jag tror inte det handlar om ett barn i sig eftersom han kan adoptera(men vi har inte rad), utan det e mer en svartsjuka som skrammer honom sa att se mig gravid o det inte e han som gjort mig med barn, o att det skulle vara som en annan man.....forstar du hur jag menar? Det e sa svart allt det har.

Han sager att han skulle inte kanna att barnet var hans.....o da sager jag "aven om halften av barnet e frsn mig biologiskt"??? Ja han tror att han kommer kanna sa, o allt detta e sa kannsligt att prata om eftersom jag tror det varker i hans hjarta att tanka pa det....o det e ju for att vi drommer om ett biologiskt barn.. Ja puhhh vilken herva.

• Hjartesjalen

anna bla, jag tror det handlar mer om att han kanner att jag far en annan mans spermier in i mig o att jag pa sa satt skulle bli gravid med en annan man o inte med honom.....jobbig sits..

• Hjartesjalen

Nagon mer som har erfarenhet om detta?? Jag puffrar pa lite till..

• Hjartesjalen
    Gaytjej skrev 2009-03-06 11:45:45 följande:
    tillägg/förtydligande (med att jag hoppades att du skulle få respons från just heteropar): För mig hade det inte spelat någon roll ifall en av oss varit man och vi trots detta inte kunde få barn -att försöka med donerade spermier (eller ägg för den delen) hade varit ett fullständigt självklart val!!Men, tänkte att din kille kanske behöver höra just hur andra män resonerar...?
    Är detta något ni pratar om? (Så du inte går och hoppas att han ska ändra sig av sig själv menar jag, jag antar att ni måste bolla detta fram och tillbaka många gånger)
    Hej! Tack, joda jag forstar vad du menar.

Jag vagar nastan inte ta upp det, e radd att sara honom, o han blir sa tyst o liksom sur el nagot pa mig.....
  • Hjartesjalen

Ja vi ska bestalla tid pa klinik, just for att fa prata o rad o tips.

Jag har alltid varit valdigt oppen, o han med kanner jag, men sa nar detta kom pa tal sa slot han sig, han byter fort amne o han kanner att o sager om jag sager nat att " jaha, sa det e helt ok for dig da att bli med barn med nan annan an mig!!??"

Puhhhh.

• Hjartesjalen

Goran o lilla my, tack for era synpunkter, jag haller fullkommligt med er bada 2!

Det kanns hemsk. I borjan kannde jag att ok, han alskar mig saaaa mycket sa han vill o kan inte sta ut med att jag blir gravid med en annan man....

Nu kanner jag, jag e 37, aren gar, vi har inga pengar till IVF/ICSI o jag har panik.
    Nu kanner jag att det ror sig om egoism, men talar vi/jag om detta sa e det synd om honom, inte mig.
    Det e sa lustigt for jag pratade med honom i forrgar o tog upp det ordentligt, direkt snorper han pa munnen o fattar inte varfor inte jag forstar detta, o han har en attityd som att jag kan tanka mig att bli gravid pa detta sattet, alltsa kan jag da INTE alska honom!!! Sa ser han det!

Jag sa ocksa att om vi skulle gora DI o han inte ser det till 100% sitt o e med pa att VI e gravida tillsammans, da kan det kvitta, for jag kan inte leva ett liv o ga igenom allt detta o tvinga honom el kanna att han ser ner pa mig o om jag e gravid, jag maste fa vara stolt o lycklig!

Sedan tror han att killar som ger bort spermier vill bara gora pengar, jag har forskat om allt inte han o jag vet att dom ger for att hjalpa, inte fan gor dom direkta pengar, samma med aggdonator!

Jag vet varken in el ut, jag e sa kluven ocksa for vill inte han sa vill ju inte jag heller da....

Svar på tråden Inseminerad med donator spermier?