• Gaytjej

Inseminerad med donator spermier?

Tycker att din fråga är intressant och viktigt och jag hoppas du får mer respons från de heteropar här som har valt att göra DI!

• Gaytjej

tillägg/förtydligande (med att jag hoppades att du skulle få respons från just heteropar): För mig hade det inte spelat någon roll ifall en av oss varit man och vi trots detta inte kunde få barn -att försöka med donerade spermier (eller ägg för den delen) hade varit ett fullständigt självklart val!!
    Men, tänkte att din kille kanske behöver höra just hur andra män resonerar...?

Är detta något ni pratar om? (Så du inte går och hoppas att han ska ändra sig av sig själv menar jag, jag antar att ni måste bolla detta fram och tillbaka många gånger)

• Gaytjej
    Hjartesjalen skrev 2009-03-06 12:00:18 följande:
    Hej! Tack, joda jag forstar vad du menar.Jag vagar nastan inte ta upp det, e radd att sara honom, o han blir sa tyst o liksom sur el nagot pa mig.....
    Det finns inte en tredje person ni kan gå och prata hos? Där vi går (reproduktionsmedicinskt centrum) så finns det en kurator som ju jobbar med just den här typen av frågor.

På något sätt måste du nog ta upp det med honom - så nätt i alla fall! Det här är ju faktiskt inte en liten oviktig fråga, utan den kan ju komma att avgöra och påverka så otroligt mycket! Och det är ju inte rättvist mot någon av er ifall du låter bli att ta upp det för husfridens skull och sedan längre fram blir bitter och håller detta emot honom.

Kämpa på och lycka till!
Svar på tråden Inseminerad med donator spermier?