Inlägg från: LindaMa |Visa alla inlägg
  • LindaMa

Ålandstråd 8

Svar på #603
    Fint datum! Men jag vet inte om jag har lust att fira 30-års dagen i väntrummet...
  • LindaMa

Tjing!

Är så besviken eftersom hälsovårdaren var sjuk idag när vi skulle på 3 månaders kontroll! Är en månad sedan vi var sist så man är ju så nyfis på hur mycket tösen har vuxit...

Har varit på Föglö hela helgen och blivit ompysslad av mamsen med goda middagar och barnpassning på mornarna! Underbart

• LindaMa

Garageänkan:
    Testa vattengympan du. Är ganska skönt att få känna sej någorlunda vigulant utan några krämpor en timme i veckan i alla fall. I bassängen ser man ju bara huvudena av alla och i duschen kan man blunda. Bastun kan man ju skippa om man tycker att det är läskigt med magor...men då missar man allt roligt snack!

• LindaMa

Grattis till alla som väntar bebis!

• LindaMa
    Trollvinter skrev 2009-03-23 11:16:47 följande:
    Hallå hallå här e vi hemma ännu så ni vet. Smärtfritt. Suck.
    Vad gör du hemma på övertid??
  • LindaMa

Tjing!

Härligt väder! Hoppas solen äter upp all snö nu!

Föresten...vad har ni för bilstolar åt era 3-åringar?

• LindaMa
    Garageänkan skrev 2009-03-26 12:49:04 följande:
    Vi funderar på att köpa en sån brio som man sätter framåtvänd i och sen kan man ta bort ryggstödet åt LillM. Han sitter nu framåt i sin graco duo xtp eftersom han inte kunde sitta andra vägen i vår bil.
    En sån har Elvira också just nu (köpt av Luma föresten) men sen när Lovisa tar över den så behöver E få någonting annat. Tycker också att det verkar praktiskt att kunna ta bort ryggstödet sen när det är dags att bara använda kudde...
  • LindaMa

Nejdå, det har jag inte glömt!

Ja...jag har inte kollat så mycket på stolar ännu, kom bara på att det snart är dags att inhandla en. Har inte tittat på någon speciell, mest bara funderat på vad som vore mest praktiskt.

• LindaMa

Jag gick på akupunktur nu under min andra graviditet och det hjälpte ibland. De sticker ju så olika de där barnmorskorna. Vissa gånger kändes det helt onödigt att man ordnat barnvakt för att åka dit när det inte gjorde någon skillnad alls.

• LindaMa

Halloj!
    Mannen har just haft lite roligt åt mej... Jag har varit ute och skottat bort snö från ett blomland för att jag är så urväntad på att snön ska försvinna! Måste hjälpa våren lite på traven!

• LindaMa
    Jillsan80 skrev 2009-03-29 16:02:16 följande:
    Hoppas kan man ju, jag har foglossning ännu jag...
    Men du har ju fått dina 3 barn väldigt tätt så det spelar säkert roll också.
  • LindaMa
    Trollvinter skrev 2009-03-29 20:31:41 följande:
    Jag tror jag lämnar tråden ett tag nu, känner mig jättedeprimerad när inget händer, har legat i D´s famn sen i eftermiddags och bara gråtit. Kan inte förklara riktigt varför, känner mig bara så urväntad och dålig. Har ju verkligen testat allt för att försöka sätta igång, jag VET att bebisen kommer när den e klar bla bla bla MEN iom att den beräknades till 3,9 kg för 1½ vecka sen så känner jag mig lite nervig inför förlossning o så oxå om jag ska gå över jättemassor...Så med en känsla av hopplöshet och en massa tårar så ska jag ta o försöka att bara inte göra nånting.Ska till läkare på tisd får se va dom säger då. Blir ändå inte tagen på allvar för min oro.
    Stackare!! Tycker så synd om dej! Ingen bebis på väg ut och så alla dessa hormoner gör inte saken bättre precis. *kramar om*
  • LindaMa
    Trollvinter skrev 2009-03-31 10:22:56 följande:
    Hej och tack för alla tankar och snälla ord!Har varit till Gylpoli idag på CTG m.m. vilket visa hyfsat regelbundna sammandragningar (gjorde inte ont) så NM trodde att d va på G så han ville inte sätta igång nåt i d här skedet. Tappen va 3 mm (dvs nåt ha hänt sen sist då den va 1,5 cm) och han kände hinnorna tydligt så han trodde vattnet kunde gå närsomhelst. E iallafall hemma nu o tog gobben med från jobb, har lämnat Elliot till mommo och går nu o väntar igen, men d känns bättre nu när jag vet att d troligen e på G iallafall. Ska ta o packa d sista i väskan ifall vi får fara idag eller i natt. Sen ska jag lägga mig o vila lite.
    Ååå! Hoppas det är på riktigt nu då! Lycka till vännen!
  • LindaMa
    Garageänkan skrev 2009-03-31 20:31:47 följande:
    __________________VÄLKOMMEN _ELLIOTS LILLEBROR____________________________Strax före 17 idag kom Elliots Lillebror ut. Tog nästan 3 timmar innan han tittade framLängd: 52,5Vikt: 4260gramTrollvinter hälsar alla. De mår bra allesammans.
    Vad underbart! GRATTIS till familjen!
  • LindaMa
    Garageänkan skrev 2009-04-27 20:37:26 följande:
    Igår var jag in en sväng pga blödning men allt var bra med bebisen och så stod det 3/7 som datum. Så det flyttas från 16-9-3 nu. Så kul om de är den 3:e så skulle M och bebis ha samma födelsedag men annan månad.
    Skönt att allt var ok. Man blir ju lite orolig om man börjar blöda. Lite för tidigt för bebis att komma ut nu.
  • LindaMa
    Jessys skrev 2009-04-28 19:47:50 följande:
    idag har vi vart till bvc, 6300gram tung o 65cm lång klimpen min 10 veckor gammal på torsdag
    Oj, han växer så det syns då! Ska på koll med Lovisa på måndag. Spännande att se hur mycket hon växt. På 4 månaders kollen var hon 5700 tung och 59,5 lång.
  • LindaMa

Stjärnstig:

Jag skulle prova att korta ner sovningen med en timme, som Quiet föreslog. Så gjorde vi med Elvira till en början men sen tog det inte så länge innan hon slutade sova helt på dagarna. Hon var 2,4 år när hon la av helt. Tror det blir för jobbigt om man sluter helt när hon varit van vid att sova 2 timmar så man måste nog minska först.

• LindaMa
    MammaEmmaLina skrev 2009-04-29 08:47:46 följande:
    Mina barn har alltid sovit mycket, långa nätter och ett par timmar på dagen och ändå somnat vid 20-tiden på kvällen. Nu har dock Amelia börjat krångla på kvällarna trots att hon sover bara en halv timme på dagis, så tydligen behöver hon inte vila alls längre, men hon är ju 3,5 år så det är väl bara att inse att hon börjar bli stor Tindra vilade på dagen ännu i somras fast hon var 4 år, men inte nu längre, istället somnar hon redan kl 20 utan protester och sover till 7 på morgonen.
    Ja, Elvira har också alltid sovit bra. Klockan runt på natten. Det var när hon började få svårt att somna på kvällarna som vi började korta ner dagspasset. Vi la henne som vanligt vid 20 och så efter en halv timme hörde man " Mamma, jag kan inte sova, jag är inte trött." Tidigare hade hon somnat så fort hon lade huvudet på kudden och nu kunde det dröja till 21-21.30 tiden innan hon somnade. Men hon var snäll i alla fall som låg kvar i sängen och försökte. Är ju inte så lätt att sova om man inte är trött.
Svar på tråden Ålandstråd 8