• LyckligaGatan

Mammagrupp i Sthlm?

Jag har varit på min MVC och försökt få reda på en mammagrupp, men de har ingen. Någon som har tips om var man kan hitta en mammagrupp, eller som har lust att starta en med mig?

Jag går för tillfället hemma på 50% pga foglossning och blir arbetslös 1/4, så jag behöver något som får dagarna att gå.
    Fler som känner som jag?

Vi hörs!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 12:49
    Har blivit sjukskriven heltid framtill förlossningen, så jag slipper jag a-kassa.

• Svar på tråden Mammagrupp i Sthlm?
  • sweetsandra

Tråkigt att din MVC inte har någon föräldragrupp, de är ju väldigt bra specielt då man får en massa nyttig information om förlossning och första tiden med bebis. För min del innebar inte föräldragruppen på MVC något mer än så, vi sågs aldrig privat.

Roligast är att hänga med i eller starta en egen tråd här på FL där man kan följas åt både på internet och i verkligheten. Det var verkligen roligt när jag väntade första barnet. Sen kanske din BVC har mammagrupp när barnet är fött?!

I alla fall. Jag bor i Stockholm och är gravid med andra barnet, BF 18 augusti. Jag jobbar deltid hemifrån så har också mycket tid till övers. Så jag känner som du :)

Mamma till Vinga 070108 & bebis i magen BF 090818
  • LyckligaGatan

Härligt o se att jag inte är ensam. =) Ska jag vara helt ärlig vet jag inte ens vad föräldragruppen på MVC skulle innehålla, så det kanske är lika bra att man inte vet vad man "missar".

Var i Sthlm bor du?

• Underbaring

hej!
    Själv har jag inte ens kollat om min mottagning (barnmorskorna gamla stan) har mammagrupp, men jag tror inte det.. man får däremot gå på föräldrautbildning på danderyd sjukhus vid 3 tillfällen.. men det är väl inte alls samma sak..
    Är beräknad till den 11 juni så jg hänger gärna med i denna tråd!

• Alelin

Halloj allihopa.

Mollan1985: Vilken Mvc går du på?

Jag går på mamamia, men har inte kollat med dem ännu om de har nån mammagrupp..
    Jag har BF 5 Juli.

*vink*

• LyckligaGatan

Jag går på Prima Liv på Danderyd. De är helt underbara!! Min BM sa att folk inte hade tid att gå på föräldraträffar, så då tänkte jag att jag tar saken i egna händer.

Både jag och sambon är ju helt nya på det här.

Iom att ni alla är längre gångna än jag, hur va UL? Vi gjorde det igår.. Har inte riktigt sluta fånle än.. =)

• Alelin

Mollan1985 skrev 2009-02-18 17:55:03 följande:

Jag går på Prima Liv på Danderyd. De är helt underbara!! Min BM sa att folk inte hade tid att gå på föräldraträffar, så då tänkte jag att jag tar saken i egna händer.Både jag och sambon är ju helt nya på det här. Iom att ni alla är längre gångna än jag, hur va UL? Vi gjorde det igår.. Har inte riktigt sluta fånle än.. =)
    Jag gjorde mitt Rutin UL för en vecka sedan.. så härligt att få se det lilla livet i magen, gjort två UL innan, första gången syntes en böna och andra mer lik en lite bebis.
    Nu sista syntes allt så tydligt! Såå vackert! Troligtvis en liten flicka =)

När är ditt BF?
  • Alelin

Roligt!
    Har ni börjat shoppa ännu då?

• LyckligaGatan

Vi har väl snarare handlat för mkt.. =D Hittade en bra beg barnvagn o sen hade vi sån tur att Babyproffsen hade utförsäljning när vi var där (50%; jag var överlycklig) så då blev det säng o skötbord o lite annat smått o gott. =) Kläder har jag försökt hålla mig i från, vet att när jag väl börjar kommer det inte finnas något stopp.

Ni andra då?

Svar på tråden Mammagrupp i Sthlm?