• LyckligaGatan

Mammagrupp i Sthlm?

Jag har varit på min MVC och försökt få reda på en mammagrupp, men de har ingen. Någon som har tips om var man kan hitta en mammagrupp, eller som har lust att starta en med mig?

Jag går för tillfället hemma på 50% pga foglossning och blir arbetslös 1/4, så jag behöver något som får dagarna att gå.
    Fler som känner som jag?

Vi hörs!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 12:49
    Har blivit sjukskriven heltid framtill förlossningen, så jag slipper jag a-kassa.

• Svar på tråden Mammagrupp i Sthlm?
  • Underbaring
    Svar på #39
    Ja för oss blev det en helt ny! Vi hade också sådan tur att vi helt och hållet slapp betala för vagnen. Ska däremot köpa ett brio primo babyskydd till eftersom man på 2009ans modell kan klicka fast den i chassit! Verkligen en superbra funktion.
    Känner mig helnöjd med vårt val (än så länge!)
    Vad gav ni för er vagn?
  • LyckligaGatan

Vi fick den för 2700 kr. Kändes som vi gjorde världens klipp med tanke på att den istort sett är i nyskick. Och sen ingick både ligg- och sittdel. Mkt najs.

Här håller "tanterna" på att löpa amok pga prinsessans förlovning.. Alla var tvugna att se presskonferansen.. =)

• Underbaring

Ja det var verkligen billigt, superbra!

Haha ja det är nog många av den äldre generationen som väntat på detta! Här har det varit ovanligt tyst..

• Alelin
    Svar på #39
    Jag kännde att det är första barnet då vill jag ha en ny och egen vagn.
    Andra saker kan jag köpa beg, som skötbordet är beg och så har vi fått en bilbarnstol (och tur så passar den på chassit på vagnen) och sen ska jag få en babysitter och en bärsele av en kompis =)
    Så spar in lite pengar på andra saker och känner att det kan jag lägga på en ny vagn!
  • Underbaring
    Svar på #45
    Vi ska köpa den som passar på vagnchassit.
    För vår del blir nästan allt nytt. Allt förutom skötbordet.
    Hittade världens roligaste babygym och babysitter (hoppas lillpyret håller med mamma och pappa)
  • LyckligaGatan

Haha, babygym står in listan av saker som ska inhandlas.. Samma sak med babysitter, om vi inte får ärva brors.. Beror på hur pass deras lille son växer till sig.

Har iaf varit hos doktorn idag, blev sjukskriven 50% fram till förlossningen.. Undra hur det blir med FK / A-kassa då? Ngn som vet?

• sweetsandra
    LyckligaGatan skrev 2009-02-25 08:48:30 följande:
    Härligt! =) Bilbarnstol tänkte vi nog hyra, hur har ni andra tänkt?
    Till dottern fick vi ett babyskydd men denna gång tänkte vi köpa. Någon billigt får det bli med tanke på att det bara kommer användas i 6 mån, funderar på Ellos för 499 kr. Den har fått bra omdöme på sajten iaf. Skönt att du fått bli sjukskriven!
    Mamma till Vinga 070108 & bebis i magen BF 090818
  • LyckligaGatan

Jo, det är väl det, men jag vet hur rastlös jag kommer bli när jag ska gå hemma heltid.. =/
    Risk för dum fråga, babyskydd? Vad är det?

• Marieeh
    LyckligaGatan skrev 2009-02-25 13:45:29 följande:
    Jo, det är väl det, men jag vet hur rastlös jag kommer bli när jag ska gå hemma heltid.. =/ Risk för dum fråga, babyskydd? Vad är det?
    Bilbarnstol :), många nya termer blir det ;)
Svar på tråden Mammagrupp i Sthlm?