• Anonym (ont)

Finne/böld på rumpan

Usch upptäckte igår efter jag hade duschat att jag har en rätt så stor finne/böld på rumpan. Större än en 5 krona och är rund som en liten stutsboll.

Försökte klämma lite igår, men aj som f-n vad det gjorde ont. Fick knappt ut nått.

Idag kan jag knappt sitta, utan sitter just nu på sniska i soffan.

Hur ska man få bort skiten???

• Svar på tråden Finne/böld på rumpan
  • Anonym (ont)

Misstänkte det (vc). Nä, når ju den knappt och sitta kan man nästan inte göra. Tog lite asolsprit på efter jag hade tryckt.

Men vad gör vc för nått åt det och vad ska man säga när man ringer

• Anonym (ont)

Alltså när tar runt om den så känner man att den är ganska rund och sitter mer inne i skinkan än utanpå.

• ludenben

Du ringer och säger att du vill boka en akuttid och så fort som möjligt. Och förklarar problemet. De är vana vid alla sorts åkommor som vi patienter tycker är pinsamma...

BF 23/4- 09
  • Anonym (ont)

Tja pinsamt är bara förnamnet. Är ju väldigt röd på stället. Är ju inte direkt sugen på att ta av mig brallorna och visa rumpan högt upp i luften. Och särskilt inte om det är en manlig läkare.

• SIN74

Antingen är det en "vanlig" varböld som de kommer att dränera och sprita. Obehagligt men smidigt. Annars kan det vara en fistel och det är jobbigare..
    Så vi bestämmer att det är en varböld som de lätt tar bort åt dig.

• Blyger

Anonym (ont) skrev 2009-02-18 09:21:48 följande:

Tja pinsamt är bara förnamnet. Är ju väldigt röd på stället. Är ju inte direkt sugen på att ta av mig brallorna och visa rumpan högt upp i luften. Och särskilt inte om det är en manlig läkare.
    Om du inte går riskerar du att bli jättesjuk OM det är en böld....

Så ring nu!
  • Tjohalia
    Anonym skrev 2009-02-18 09:05:50 följande:
    det låter som hemorrojder, finns salvor på apoteket som hjälper.
    Hemorojder sitter ju runt anus och inte på rumpan!

TS det är rätt vanligt att få bölder på rumpan, är den så stor som du beskriver så tycker jag att du ska ringa vårdcentralen, den kan behöva tömmas!
    Säg bara att du har en stor böld på rumpan som ömmar massor och att den inte sitter ytligt (gör dom det så brukar man ju få sönder dom själv). Antingen bedömer dom att du behöver komma dit eller så får du råd om vad du ska göra. Det här är inte alls nytt för dem det kan jag lova dej, du är inte den första med ett sånt problem, det är vardagsmat för dem
    JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • Anonym (en till)

måste man verkligen gå till vc jag får bölder lite titt som tätt i ljumsken. har faktiskt aldrig gått till läkaren utan lagt på alsolsprit och torkat ut den på det viset. mina är ung lika stora som ts. iofs var jag på en gyn undersökning för flera år sedan av annan orsak o då tog jag upp detta med mina bölder men det var inget med det utan en del får detta..

• Anonym (ont)

Har nu ringt till vc och sitter å väntar på att dom ska ringa tillbaka. Är rätt så röd i mitten utav "bölden" och en stor ljus röd ring runt om den mörka.

Försökte klämma igen men får inte ut nått alls och ont har jag.

• Blyger

Anonym (ont) skrev 2009-02-18 10:01:21 följande:

Har nu ringt till vc och sitter å väntar på att dom ska ringa tillbaka. Är rätt så röd i mitten utav "bölden" och en stor ljus röd ring runt om den mörka.Försökte klämma igen men får inte ut nått alls och ont har jag.
    Bra! Berätta gärna sedan hur det gick!
Svar på tråden Finne/böld på rumpan