• fenomena83

tacobuffè??????

funderar helt plötsligt på att kanske ha tacobuffé istället för tre-rätters.
    men är inte det jättevanligt å tråkigt? fast det e ju sååååå gott!!!!!
    men då blir det väl verkligen "har hon ingen fantasi??" ???

vad har man då på en tacobuffé som ska va något extra ???
    förutom tacos förstås..

hur gör man tacopaj?
    kan inte baka pajer... shit....

det finns väl redan en massa trådar om detta... men jag orkar inte leta..

• Svar på tråden tacobuffè??????
  • kiie

Kan ge dig ett recept på en jätte god Tacogratäng....

500g köttfärs
    1 brk krossade tomater
    1 påse tacokrydda
    1 msk senap
    1 msk grönsaksfond
    Örtsalt och peppar
    margarin
    1 tsk socker eller honung
    25-30 nachos
    riven ost

Bryn köttfärsen i margarinet. Tillsätt krossade tomater, kryddmix, senap. grönsaksfonden och låt allt koka ca. 15 minuter.
    Lägg köttfärsröran i en smord from. Täck ytan med nachos och strö över rikligt med ost. Gratinera i ugn 225* tills osten och nachosen fått fin färg, 7-10 minuter.
    Servera med sallad, salsa, creme fraiche och guccamole

Smakilig måltid och lycka till

• Jennie med ie

ta ett vanligt recept på pajdeg och förgrädda skalet ca 5 minuter. Lägg i tacokryddad färs, halvlös i konsistensen, blandad med riven ost. Lägg över skivade tomater och strö över lite mer ost. Grädda ca 10 minuter.

Förrutom färs, grönsaker, tacosås och skal/bröd kan du ha guacamole, vitlökssås på t ex gräddfil, salta jordnötter......

• LivräddMedStil

Tacopaj är inge svårt! Ska kolla hemma ikväll om jag hittar mitt recept. MUMMA ÄR DET! Och så kan man göra Tacogratäng med philadephiaost o creme fraiche osv. Ska kolla ikväll hemma som sagt.

• Fabians mamma

För extra "piff" så ratar du färdiga taco-såsen och gör lite olika salsor själv!

• HaJoMi

Jag hade uppskattat att komma hos äta hos dig iallafall Älskar när folk lagar sådant som man tycker är gott

Grönsaker
    Såser
    Creme fraiche
    Ananas
    Guacamole
    Grön chili
    Jalapenos
    Ostar

• Karpet

Ladda hem lite mexikansk musik och gör i ordning några margaritas innan de kommer så ska du se att ingen tycker att du är fantasilös.

• Myboo

Köp de sk Mini-Tubs och fyll dem med olika smakblandningar, några med köttfärs/tacokyrydda, några med kyckling/fajitaskrydda, några med div jalapenos och lägg salsa/tomat och ost på, in i ugnen och servera som "småtillbehör" på buffébordet.
    Det är jättegott....

Samma, gör enchiladas i ugnen med de små tortillaskalen. Fyll med olika fyllningar och ställ fram på buffébordet.

Ha massvis med olika salladstyper (isberg, ruccola osv) ostsorter, alla möjliga grönsaker osv. Detta gör att ingen taco blir den andra lik.

• kiie

Hittade ett pajrecept åxå......

OMÖJLIG TACOPAJ ca 6 pers

450g köttfärs
    1 dl hackad gul lök
    1 påse tacokrydda
    1 brk hackad grön chili

Blanda:
    2½ dl mjölk
    1½ dl sconespulver(mix)
    3 ägg

2 stora tomater
    2 dl riven ost
    3 dl gräddfil

Smörj en paj form. Bryn köttfärsen och löken. Blanda i kryddmixen och lägg färsen i formen. Strö chili uppepå. Vispa mjölk, sconesmix och ägg och häll över. Grädda i ugn 200* ca 25 minuter. Tag ut formen, lägg på tomater och riven ost. Sätt in formen ytterligare 5-10 minuter. Låt sedan svalna en stund. Servera med sallad och gräddfil

• Fabians mamma

Åsså kan man ta ett mjukt totillbröd, lägg på tex riven västerbotten eller annan god ost + ruccola, på med en totilla till o stek i stekpannan, skär i snacks-trekanter.

• Myboo

Tacolasagne...

Glömde skriva detta goa. Viktväktarrecept som jag inte har kvar, men det går att lösa ändå.

Stek upp strimlade kycklingfiléer i fajitaskrydda. Lägg små tortillaskal i botten, lägg på ett lager kyckling och diverse grönsaker som t.ex lök och tomater. Strö på lite ost. Forsätt med ett par sådana här lager och avsluta med tortillaskal med riven ost strödd på.

In i ugnen i 175 grader tills osten har smält och allt är varmt och gott.

Annorlunda alternativ och faktiskt jättegott.

• fenomena83

ååååååååå mums mums mums.....

mera mera!!!!!!!!!

måste ju till affären snart men jag har sååååån ångest...

• snuttan2

tacco paj = MUMS!!!!!

ca 500g köttfärs
    1 påse tacokrydda
    1 påse sconespulver(mix)
    2 burkar creme fr.
    1 burk grön chili hackad.

Blanda ihop sconespulver enl. kartongen (pizza delen brukar jag ta) o sätt in i ugnen till den fått färg.
    bryn köttfärs o blanda i tacokrydda häll på lite vatten som du låter koka bort(tycer den blir godare då).
    Blanda creme fr. o grön chili.
    Lägg i köttfärsen i paj skalet o bred på creme fr. blandningen. In i ugnen igen tills det börjar bli lite färg o bubbla lite...
    Servera med en fräch grönsallad o dressing!

Lätt att göra o det är smaskigt!!!
    Lycka till!!!

Svar på tråden tacobuffè??????