besser skrev 2009-02-18 12:36:52 följande:
TS: Jag beklagar att din dotter blev biten så svårt att ni var tvugna att uppsöka sjukvård. Hoppas att hon inte har ont och att såret läker snabbt. Precis som anonymJ 4 tycker jag inte heller att det är någon idé att du vet vilket barn det är som har bitit. Det hjälper inte. Eftersom bitmärket blev så allvarligt är jag övertygad om att dagiset kommer att hålla extra uppsikt. Trots detta kan det ibland vara svårt att se allt. Min son blev biten av ett annat barn när de båda satt i samma frökens knä...Anonym 1: Hur tänker du när du skäller ut en 5 1/2-åring? Kanske uttrycker du dig värre än det var, men den bild jag ser framför mig när en vuxen skäller på en 5-åring (någon annans unge) är betydligt värre än när jag framför mig ser en 5-åring lyfta upp en 1-åring (för jag antar att det var det du menar hände).
Jag skällde inte så hårt, men jag var tydlig med att det var fel och att hon ALDRIG får bära min dotter igen, vilket hon inte heller gjorde.
Hon inte bara bar mitt barn utan tappade henne så hon hade blåmärke i pannan. Tänk om det hänt i en trapp eller ute på asfalten? Så självklart pratade jag med personalen om att de får ha extra koll på den ungen för jag tar inte att mitt barn råkar illa ut pga att personalen hellre fikar än har koll på ungarna (har hänt flera gånger att de fikar i ett helt annat rum så de inte har någon koll alls på ungarna)